گوشی های هواوی از کارت حافظه هم محروم شدند

عصر کالا- در ادامه ضربات پی در پی بر پیکر غول تکنولوژی چین، حالا خبر می رسد که سازمان مرجع استانداردهای کارت حافظه یعنی SDA هواوی را از فهرست اعضای خود حذف کرده است. بدین ترتیب این شرکت دیگر نمی تواند در محصولاتش از درگاه کارت حافظه اس دی یا میکرو اس دی استفاده نماید.

گوشی های هواوی از کارت حافظه هم محروم شدند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از انتخاب، فشار روزافزون دولت واشنگتن روی شرکت های آمریکایی برای قطع همکاری با هواوی به اوج رسیده، اما نکته جالب اینجاست که انجمن SD یک سازمان غیر انتفاعی است و بیش از 1000 عضو از سرتاسر جهان دارد. در حال حاضر ژاپنی ها (کانن، پاناسونیک، سونی، توشیبا) نقش پر رنگی در هیئت مدیره این شرکت دارند.

    دلیل پیشقدم شدن SDA در تحریم هواوی هنوز مشخص نیست، همان طور که تصمیم زودهنگام و عجولانه شرکت ARM قابل درک نبود. انجمن SD مثل اکثر شرکت ها، شجاعت کافی برای انتشار بیانیه رسمی قطع همکاری با هواوی را نداشته و فقط نام این کمپانی را به شکل ناگهانی و بی سر و صدا از فهرست اعضای خود حذف کرده است.

    واقعیت این است که طی چند سال اخیر نقش کارت حافظه میکرو اس دی در دنیای موبایل های پرچمدار کمرنگ تر از قبل شده، اما میان رده ها و گوشی های اقتصادی هنوز نیاز اساسی به این درگاه دارند. در حالی که پرچمداران با حافظه داخلی بالا به دست خریدار می رسند، فضای ذخیره سازی اصلی گوشی های میان رده و اقتصادی هنوز برای اکثر کاربران کافی نیست.

    البته شاید هواوی این آینده را پیش بینی کرده بود، به خصوص بعد از بلایی که سر ZTE آمد. به همین دلیل سال گذشته در مراسم رونمایی از گوشی های سری میت 20 شاهد معرفی کارت حافظه نانو بودیم که از درگاه مشابه سیم کارت استفاده می کنند. این درگاه تاکنون فقط در پرچمداران هواوی استفاده شده بود ولی به نظر می رسد تمام گوشی های بعدی هواوی با پشتیبانی از کارت حافظه نانو وارد بازار شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر