حافظه ۵۱۲ گیگابایتی میسر می‌شود؛

وقتی گوشی دست کمی از لپ‌تاپ ندارد

عصر کالا- شرکت سامسونگ شروع به تولید انبوه تراشه حافظه با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت کرده است تا دیگر نیاز به خالی کردن فضا روی گوشی نباشد.

وقتی گوشی دست کمی از لپ‌تاپ ندارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، سامسونگ تولید انبوه اولین حافظه ذخیره‌سازی داخلی 512 گیگابایتی جهان (eUFS) را آغاز کرده است، به این معنی که گوشی‌های پرچمدار آن حالا دو برابر سال گذشته ظرفیت خواهند داشت.

    آخرین پرچمدار سامسونگ با حافظه داخلی 256 گیگابایت روانه بازار شده است.

    گوشی‌های با تراشه‌های جدید می‌توانند تا 130 ویدئوی 10 دقیقه‌ای با کیفیت UHD ذخیره کنند که حدود 10 برابر توانایی گلکسی 8 است.

    توانایی خواندن و نوشتن عملکرد نیز تقویت شده است. سرعت خواندن و نوشتن به ترتیب به 860 مگابایت در ثانیه و 255 مگابایت در ثانیه خواهد رسید.

    البته این افزایش نسبت به تراشه 256 گیگابایتی چشمگیر نیست، اما انتقال یک ویدئوی 5 گیگابایتی با کیفیت HD به هارد دیسک تنها حدود 6 ثانیه به طول خواهد انجامید. این میزان، بیش از هشت برابر سریع‌تر از سرعت انتقال یک کارت microSD استاندارد است.

    این تراشه همچنین دارای سرعت خواندن تصادفی 42 هزار عملیات ورودی/خروجی در ثانیه (IOPS) و سرعت نوشتن 40 هزار IOPS است.

    سامسونگ نسخه‌های قبلی این فناوری را در بازار خودرو بکار می‌گیرد، زیرا خودروها به‌زودی نیاز به ثبت و ضبط حجم بالای داده‌های سنسورها دارند.

    اما در حال حاضر سامسونگ می‌گوید که در این زمان، گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های نسل بعدی بهترین نامزدها برای تعبیه تراشه جدید هستند و این شرکت قصد دارد به طور پیوسته حجم تولید انبوه این تراشه را برای پاسخگویی به تقاضای بالا برای ذخیره‌سازی اطلاعات در تلفن‌های همراه پیشرفته افزایش دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر