در اولین روز کنگره جهانی موبایل؛

کارتهای حافظه سریع میکرو اس دی رونمایی شد

عصر کالا- اتحادیه SD (گروهی که استاندارد کارت‌های حافظه را تعیین می کند) سرانجام کارتهای حافظه سریع microSD Express خود را معرفی کرد؛ فرمت جدیدی که امکان خواندن یا نوشتن با سرعت ۹۸۵ مگابیت بر ثانیه روی این کارت های حافظه کوچک را ممکن می کند.

کارتهای حافظه سریع میکرو اس دی رونمایی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، همانند فرمت SD Express که سال پیش معرفی شد کارتهای حافظه کوچک microSD Express نیز طراحی شده اند تا نیاز سرعت بیشتر دستگاههای جدید را پاسخ گو باشند. این کارت های حافظه جدید جدا از سرعت انرژی کمتری را نیز برای خواندن یا نوشتن اطلاعات مصرف خواهند کرد.
    به این ترتیب هیچ بعید نیست که به زودی شاهد عرضه کارتهای حافظه با ظرفیت بالاتر از کارتهای امروزی باشیم، مثلا کارتهایی با ظرفیت تا یک ترابایت یا حتی بالاتر. این کارتهای جدید در این شرایط می توانند به صورت خاص برای استفاده در پهپادها و همچنین گرفتن عکس های بیشتر و سریعتر با کیفیت بسیار بالا کاربردی باشند.
    با معرفی microSD Express توسط اتحادیه SD حالا باید منتظر ماند تا شرکتهای سازنده کارتهای SD تولید این کارتها را شروع کنند، به علاوه مساله پشتیبانی این کارتها هم مطرح است که به خودی خود احتمالا یکی دو سال طول می کشد تا شاهد فراگیر شدن گوشی های تلفن، دوربین و دیگر گجتهایی که توانایی پشتیبانی از آنها را دارند باشیم.
    کنگره جهانی موبایل (MWC)، بزرگترین رویداد سال دنیای تلفن های همراه از امروز دوشنبه، 25 فوریه در بارسلونای اسپانیا آغاز به کار کرد و به مدت چهار روز میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر