سلطه بر بازارهای جهانی؛ رویای بزرگ شیائومی

عصر کالا- شیائومی سعی دارد با افزایش فروش یکی از جدیدترین گوشی‌های پرچمدار خود بازارهای جهانی را به تصاحب خود دربیاورد.

سلطه بر بازارهای جهانی؛ رویای بزرگ شیائومی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، ششیائومی که یکی از بزرگترین و موفق‌ترین شرکت‌های تولیدکننده موبایل در جهان به شمار می‌رود، در چند سال اخیر توانسته است تعداد زیادی از کاربران و مشتریان بازارهای جهانی را به سمت و سوی خود بکشاند و نظر و رضایت آن‌ها را جلب کند.

    شیائومی بدون شک بعد از هواوی، بزرگترین سازنده تلفن همراه و گوشی‌های هوشمند در چین است که موفق شده است خیل عظیمی از جمعیت بالای این کشور را که بزرگترین بازار موبایل در جهان را تشکیل داده‌اند، را به محصولات باکیفیت و مقرون به صرفه خود جذب کند و سهم قابل توجهی از بازار موبایل این کشور و سایر مناطق جهان را به خود اختصاص دهد.

    با توجه به آنکه شیائومی در بسیاری از آمارهای منتشر شده از سوی مؤسسات تحقیقاتی مختلف معمولاً در جایگاه چهارم فهرست بزرگترین و پرفروش‌ترین شرکت‌های تولید و عرضه کننده موبایل در جهان قرار گرفته است، حالا در تازه‌ترین اخباری که در وب سایت phonearena از آن منتشر شده است، به نظر می‌رسد که قصد دارد به کمک گوشی‌های پرچمدار و جدید سری Red Mi به خصوص ردمی نوت 7 موجب افزایش فروش قابل توجهی برای خود شود و بازارهای جهانی فروش گوشی هوشمند را به خود اختصاص دهد به گونه‌ای که سایر رقبای خود را کنار زده و بر آنها پیشی بگیرد.

    لو ویبینگ، مدیر بخش گوشی‌های سری رد می، به تازگی عنوان کرده است که شیائومی برنامه‌های جدیدی برای سلطه بر بازارهای جهانی دارد. این در حالیست که تاکنون این شرکت موفق چینی توانسته است بازار هند را به خوبی در دست بگیرد و با سرمایه گذاری و برنامه‌های جدید، سهمی 50 درصدی از بازار کسب کند.

    پیش‌تر نیز آمارها نشان می‌داد تنها در عرض مدت دو ماه، بالغ بر دو میلیون گوشی هوشمند رد می نوت 7 در بازار عرضه و فروخته شده است و چند روز پیش نیز خبر عبور میزان فروش آن از مرز 10 میلیون نیز منتشر شد.

    همچنین بر اساس گزارش‌ها، از 10 گوشی هوشمند پرفروش در بازار هند، هفت گوشی به برند شیائومی تعلق دارد که این خود به تنهایی نشانه موفقیت این شرکت چینی در بازارهای جهانی است.

    انتظار می‌رود در سال جاری میلادی، شیائومی تمرکز بیشتری بر روی بازارهای مناطق آمریکای‌لاتین، آفریقای‌شرقی، آفریقای‌مرکزی و غربی داشته باشد تا به سودآوری درآمدزایی بالایی دست یابد.

    شیائومی فصل نخست سال 2018 میلادی توانست 28 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در بازارهای جهانی به فروش برساند که این عدد به وضوح نشان دهنده موفقیت این سازنده چینی در سال گذشته بود و در نهایت موجب شد که این شرکت از هدف فروش 100 میلیون دستگاه در سال 2018 نیز گذر کند و به درآمدزایی و سودآوری قابل توجهی دست پیدا کند.

    آنچنان که به نظر می‌رسد این شرکت چینی علاوه بر اینکه در جنگ تجاری میان ایالات متحده و چین و همچنین اتهام جاسوسی دونالد ترامپ کم نیاورده بلکه موفقیت‌های بسیاری را برای تاریخچه و سابقه خود به ارمغان آورده و تمرکز خود را بر روی تمامی بازارهای جهان گذاشته است.

    پیش‌تر مؤسسه تحقیقاتی کانترپوینت برآورد کرده بود ورود شیائومی به بازار اروپا قطعاً می‌تواند گام بزرگی برای موفقیت این شرکت چینی در قبضه بازارهای جهانی به شمار بیاید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر