۶ نکته درباره شیائومی Mi ۶

عصر کالا- کمپانی مشهور شیائومی مدتی پیش از نسل ششم پرچمداران خود رونمایی کرد. این اسمارت فون با طراحی زیبا، کیفیت ساخت بالا و سخت افزار قدرتمند خود توانسته توجه خریداران بسیاری را به خود جلب کند و در مدت کمی با استقبال زیادی روبرو شود تا شرکت شیائومی بتواند باز هم پیشرفت کند و جز بهترین کمپانی‌های موجود در جهان باشد.

۶ نکته درباره شیائومی Mi ۶
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از  آ ی تی رسان ؛ شیائومی mi 6 دارای صفحه نمایشی Full HD و دوربین اصلی دوگانه است و به وسیله بهترین چیپست ساخته شرکت کوالکام یعنی اسنپدراگون 835 قدرت دهی می‌شود. تا کنون مهمترین نکته درباره این گوشی هوشمند قیمت بسیار عالی و مقرون به صرفه آن بوده است. 420 دلار برای داشتن یک پرچمدار با چنین سخت افزاری در نظر گرفته شده که قیمت ارزانی برای این گوشی هوشمند محسوب می‌شود. اگر شما هم یکی از علاقه‌مندان این تلفن همراه هستید و می‌خواهید اطلاعاتی درباره آن بدست آورید، ما چند نکته درباره این پرچمدار سال 2017 کمپانی شیائومی برای شما جمع آوری کرده ایم.


    نمایشگری با کیفیت Full HD
    شیائومی اندازه صفحه نمایش mi 6 را 5.15 اینچ در نظر گرفته که در mi 5 هم همین مقدار بوده است؛ وضوح نمایشگر هم تغییری نکرده و 428 پیکسل در اینچ در نظر گرفته شده که مقداری مناسب و کافی خواهد بود. پنل این نمایشگر هم IPS است که دقت رنگ عالی و سطح روشنایی کافی دارد. کمپانی سازنده با وجود توانایی استفاده از صفحه نمایش‌های بدون حاشیه، کمی حاشیه‌ برای این گوشی هوشمند قرار داده است.

    محصولات شیائومی رابط کاربری مخصوصی به نام MIUI دارند که تنظیماتی هم برای سفارشی سازی صفحه نمایش دارد. گزینه‌هایی برای تنظیم تعادل رنگ نمایشگر و قرار دادن فیلتر رنگ آبی برای کاهش فشار وارده به چشم حین خواندن مطالب در طول شب در نظر گرفته شده است. گزینه‌ای هم برای افزایش روشنایی صفحه در مواقعی که خارج از خانه و زیر نور خورشید در حال استفاده از اسمارت فون خود هستید وجود دارد.

    قدرت گرفته از پردازنده 10 نانومتری اسنپدراگون 835

    پرچمدار کهکشانی امسال سامسونگ یکی از نخستین محصولاتی است که با اسنپدراگون 835 معرفی شد اما مدل دیگری از این تلفن همراه با پردازنده اگزینوس 8895 نیز ساخته شده که این نسخه در بیشتر بازار‌ها به فروش می‌رسد. اما شیائومی mi 6 اولین تلفن همراهی است که با چیپست کوالکام در اکثر بازار‌های آسیایی یافت می‌شود. اسنپدراگون 835، 8 هسته‌ Kryo 280 دارد که خود از چهار هسته با فرکانس کلاک 2.45 گیگاهرتز و چهار هسته با فرکانس 1.95 گیگاهرتز تشکیل می‌شود.

    آدرنو 540 با سرعت بالایی وظیفه پردازش‌های گرافیکی را بر عهده دارد و برای تجربه بهتر واقعیت مجازی (VR) توسعه داده شده است. اسنپدراگون 835 با بهره مندی از مودم X16 LTE امکان اتصال پر قدرت اینترنت را به شما می‌دهد. با این فناوری سرعت بالایی را تجربه خواهید کرد و یقینا لذت وبگردی را به شما می‌چشاند. این محصول به نسخه پنجم فناوری بلوتوث مجهز شده که نسبت به نسخه‌های گذشته بهبود چشم گیری در زمینه سرعت و برد داشته است.

    دوربین دوگانه در پشت دستگاه
    شیائومی mi 6 در پنل پشت، دوربینی دوگانه دارد که با شباهت بسیاری به دوربینی که اپل در آیفون 7 پلاس استفاده کرده ساخته شده است. این دوربین دارای یک سنسور 12 مگاپیکسلی با f/1.8 و پیکسل‌های 1.25 میکرونی است که توسط دوربین ثانویه 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.6 و اندازه پیکسل‌ 1.0 میکرونی پشتیبانی می‌شود. لنز ثانویه به شما قابلیت زوم 2x بدون کاهش کیفیت تصویر را می‌دهد.

    دوربین این محصول، 4 محور تثبیت کننده اپتیکال (OIS) دارد که عکس‌های بهتری در شرایط کمبود نور ثبت می‌کند. همچنین فیلتر‌های مختلفی در نرم افزار دوربین تعبیه شده تا بتوانید در شرایط مختلف بهترین تصاویر و عکس‌ها را بگیرید.

    حافظه بیشتر اما دسترسی محدود
    شیائومی mi 6 با 6 گیگابایت رم و دو نسخه‌ دارای ظرفیت ذخیره سازی متفاوت عرضه شده است. نسخه‌ای با حافظه داخلی 64 گیگابایت که در چین 360 دلار قیمت دارد و نسخه‌ دیگری که حافظه داخلی 128 گیگابایتی و قیمت 420 دلاری را به خود اختصاص داده است. این گوشی هوشمند مدلی با جنس سرامیک هم دارد که به تعداد محدود و با قیمت 435 دلار در دسترس خریداران قرار گرفته است. این نسخه سرامیکی که منحصرا به بازار چین اختصاص داده شده سریعا فروخته شد و حالا تعداد کمی از این مدل خاص یافت می‌شود. انتظار داریم این نسخه به زودی در فروشگاه‌هایی مانند Gear Best به فروش برسد.

    اندروید 7.1.1 همراه با MIUI 8
    یکی از بهترین ویژگی‌های شیائومی، رابط کاربری زیبا و کامل آن است که ارزش خرید محصولات این کمپانی را افزایش می‌دهد. این رابط کاربری در کنار آخرین نسخه سیستم عامل اندروید یعنی ورژن 7.1.1 کارایی این اسمارت فون را بهبود می‌دهد.این رابط کاربری امکانات زیادی را در بر می‌گیرد که البته بسیاری از آن‌ها فقط در چین کاربرد دارند. اگر از مزایای رام این گوشی هوشمند بگذریم، هر رام معایبی هم دارد که متاسفانه مشکل رام MIUI شیائومی mi 6 این است که در نسخه گلوبال آن، پلی استور و گوگل سرویس هنوز در دسترس نیستند ولی امیدواریم به زودی این مشکل حل شود و این برنامه‌های پر کاربرد دوباره در دسترس کاربران قرار بگیرند.

    خبری از جک هدفون نیست

    یکی از ویژگی‌های شیائومی mi 6 نبود جک 3.5 میلی متری هدفون است که نارضایتی بسیاری از کاربران را در پی خواهد داشت مخصوصا افرادی که از این هدفون‌های سیمی استفاده زیادی می‌کنند. با حذف این جک شما سه راه بیشتر ندارید: یک هدفون بی سیم بخرید، از هدفون اصلی دستگاه خود به خوبی مراقبت کنید و یا به وسیله یک تبدیل، هدفون سیمی خود را به mi 6 وصل کنید. حذف این جک اولین بار توسط اپل و در آیفون 7 رخ داد که اعتراض منتقدان بسیاری را در پی داشت و فروش این اسمارت فون را تحت تاثیر قرار داد.

    حال، در نگاه گذرایی که به شیائومی mi 6 داشتیم چه چیزی ذهن شما را درباره این گوشی هوشمند درگیر کرد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر