اما و اگر آپدیت اندروید اوریو برای گوشی‌های شیائومی

عصر کالا- گزارش‌ها نشان می‌دهند که به احتمال زیاد گوشی می آ۱ (Mi A۱) شیائومی به آپدیت نسخه ۸ یا اندروید اوریو مجهز خواهد شد.

اما و اگر آپدیت اندروید اوریو برای گوشی‌های شیائومی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, اینکه مدت زیادی از زمان رونمایی و عرضه نسخه 8 سیستم عامل اندروید موسوم به اندروید اوریو ( Android Oreo) گذشته است، اما تاکنون تعداد اندکی از گوشی‌های هوشمند و جدیدترین پرچمداران ساخت شرکت‌های مختلف تولیدکننده موبایل به این نسخه جدید از اندروید مجهز شده‌اند.

    حالا شیائومی که گوشی هوشمند می آ1 را در ماه سپتامبر سال گذشته 2017 میلادی عرضه کرده بود، تصمیم گرفته اندروید اوریو را برای آن ارائه دهد تا کاربرانش بتوانند به موقع از ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید و منحصر بفرد این نسخه از سیستم عامل اندروید بهره‌مند شوند.

    برندهای تکنولوژی و شرکت‌های تولیدکننده موبایل در سراسر جهان که از سیستم عامل اندروید برای پلت‌فرم گوشی‌های خود استفاده می‌کنند، موظفند هر ساله با معرفی نسخه‌های جدید اندروید توسط گوگل به‌عنوان شرکت توسعه‌دهنده این سیستم عامل، نسخه‌های دریافتی را با توجه به نیاز و قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند تولیدشده خود، بازطراحی کرده و سپس آن را به‌صورت همگانی در دسترس عموم کاربران گوشی‌های موردنظر قرار داده و منتشر کنند.

    حالا شرکت چینی شیائومی که با حضور اندک خود در بازار گوشی‌های هوشمند توانسته است سهم قابل توجهی از این بازار را به خود اختصاص دهد، نسخه نهایی از اندروید اوریو را برای گوشی هوشمند سال گذشته خود یعنی می آ 1 شیائومی (Mi A1) را به‌صورت عمومی منتشر خواهد کرد.

    البته هنوز شیائومی زمان دقیق انتشار، دریافت و نصب آپدیت و به‌روزرسانی اندروید اوریو برای این گوشی را اعلام نکرده است اما آنچنان که تحلیلگران فعال در حوزه تکنولوژی برآورد کرده‌اند، حاکی از آن است که احتمالا این آپدیت طی یکی دو هفته آینده یا نهایتا یک ماه آتی قابل دسترس عموم کاربران قرار خواهد گرفت.

    پیشتر در اخبار شنیده بودیم که شیائومی قول داده بود گوشی هوشمند می آ 1 یکی از نخستین گوشی‌های این شرکت خواهد بود که به جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید یعنی اندروید پی (Android P) مجهز می‌شود، این در حالیست که هنوز به نسخه قبلی آن که در سال گذشته معرفی و عرضه شده، مجهز نشده است.

    بنابراین کاربران شیائومی می آ 1 می‌توانند خوشحال باشند که به زودی نسخه اندروید اوریو برای گوشی آن‌ها در دسترس قرار می‌گیرد و آن‌ها می‌توانند از ویژگی‌های جذاب و منحصربفرد این نسخه از سیستم عامل جدید بهره‌مند شوند.

    شرکت شیائومی که به تازگی از سایر رقبای هموطن خود سبقت گرفته و با غول‌های تکنولوژی و برندهای برتر تولیدکننده گجت‌ها و گوشی‌های هوشمند به رقابت تنگاتنگی پرداخته است، سعی دارد سهم خود را از بازار محصولات فناوری در جهان توسعه دهد.

    پیش‌تر شیائومی اعلام کرده بود که تصمیم گرفته در سال جاری 2018 میلادی حدود 100 میلیون دستگاه گوشی هوشمند به بازارهای جهانی عرضه خواهد کرد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 2017، شاهد یک رشد و افزایش 43 درصدی خواهد بود. شیائومی سال گذشته توانست تنها 70 میلیون دستگاه گوشی هوشمند را روانه بازار کند.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر