گوشی ردمی نوت ۸ شیائومی رونمایی شد

عصر کالا- شیائومی همانطور که پیش‌تر اعلام شده بود از گوشی‌های Redmi Note ۸ و Redmi Note ۸ Pro که جانشینان سری نوت ۷ هستند، رونمایی کرد.

گوشی ردمی نوت ۸ شیائومی رونمایی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از خبرآنلاین ، ازجمله جدیدترین گوشی‌های شرکت شیائومی میتوان ردمی نوت 8 (Redmi Note 8)، ردمی (Redmi 8)، Xiaomi Mi 9 Pro (می 9 پرو)، Xiaomi Mi 9T Pro و ردمی نوت 8 پرو (Redmi Note 8 Pro ) را نام برد که شرکت تسک میران تنها نمایندگی شیائومی به بررسی ردمی نوت 8 پرو پرداخته است که در ادامه این مطلب آمده است.

    ردمی نوت 8 پرو (نخستین گوشی با دوربین 64 مگاپیکسلی)

    شیائومی همانطور که پیش‌تر اعلام شده بود از گوشی‌های Redmi Note 8 و Redmi Note 8 Pro که جانشینان سری نوت 7 هستند، رونمایی کرد. در حالیکه ردمی نوت 8 استاندارد یک گوشی اقتصادی به حساب می‌آید، نسخه پرو نخستین گوشی بازار با دوربین 64 مگاپیکسلی در جهان خواهد بود.

    شیائومی از تراشه 11 نانومتری اسنپدراگون 665 برای ردمی نوت 8 پرو استفاده کرده است که دارای 8 هسته Kryo 260 (چهار هسته با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و 4 هسته 1.8 گیگاهرتز) می‌باشد. باتری ردمی نوت 8 دارای ظرفیت 4000 میلی آمپرساعت است و یک شارژر 18 واتی با پورت USB-C برای شارژ آن در نظر گرفته شده است. خوشبختانه جک هدفون 3.5 میلیمتری هم در کنار این پورت جای دارد.

    Xiaomi Redmi Note8 در رنگ‌های مشکی، سفید و آبی با نرخ پایه 140 دلار برای نسخه 4/36 گیگابایتی به فروش می‌رسد. نرخ نسخه 6/64 گیگابایت آن 167 دلار و نسخه 6/128 گیگابایت آن 195 دلار خواهد بود.

    شیائومی Redmi Note 8 Pro از یک صفحه نمایش 6.59 اینچی استفاده می‌کند که رزولوشن آن نسبت به مدل قبلی یعنی ردمی نوت 7 پرو تغییری نداشته است و تقریبا از همان کیفیت مشابه برخوردار است اما کمی بزرگتر شده است، این بدان معناست که احتمالا استفاده با یک دست از نوت 8 پرو کمی سخت تر خواهد شد.در پشت گوشی دوربین چهار گانه آن قرار گرفته است و طراحی دوربین بر خلاف بیشتر گوشی‌های شیائومی در مرکز آن قرار گرفته است. برخلاف همیشه Xiaomi ترجیح داده است برای نوت 8 پرو از یک پردازنده مدیاتک استفاده کند. این پردازنده هشت هسته‌ای از نوع Helio G90T است که دارای 8 هسته و قدرت پردازشی بیشتر از 2 گیگاهرتز است. با توجه به قدرت این پردازنده این گوشی از سیستم خنک‌کننده نیز بهره می‌برد که پیش تر فقط در گوشی‌های گیمینگ نظیر بلک شارک 2 پرو استفاده شده بود. پردازنده گرافیکی این محصول نیز از قدرت پردازش بالایی برخوردار است و به راحتی می‌تواند بسیاری از بازی هایی که نیاز به پردازش سنگین دارند را اجرا کند.

    دوربین چهارگانه ردمی نوت 8 پرو:

    بازی به سطح آدرنالین شما نه فقط به واسطه 4 لنز تعبیه شده بر قاب پشتی Redmi Note 8 Pro، بلکه به لطف سنسور 64 مگاپسکلی این گوشی است که حتی برای دوربین‌های حرفه‎ای هم رجزخوانی می‎کند.

    4 لنز این گوشی، در مرکز بخش فوقانی قاب پشتی با ساختار عمودی تعبیه شده‎اند و رزولوشن‌های 64، 8، 2 و 2 مگاپیکسلی دارند. سوپرایز 64 مگاپیکسلی ردمی نوت 8 پرو، یک لنز واید است با گشودگی دیافراگم f/1.8 همراه شده است و امید عکاسی باکیفیت در نور ضعیف شب را برای ما زنده کرده است. سنسور‌های دیگر به ترتیب لنز فوق واید، لنز ماکرو و سنسور تشخیص عمق هستند تا با خیال راحت ادعا کنیم کلکسیون عکاسی این حریف قدر شیائومی بی‌بدیل است.

    داخل بریدگی نمایشگر هم یک لنز 20 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 قرار گرفته است تا هیچ نقدی بر بخش هنری این دوربین وارد نباشد.

    قلب تپنده این دستگاه چیپست Helio G90T است که با 6/8 گیگابایت رم و 64/128 گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. ظرفیت باتری این دستگاه 4500 میلی آمپرساعت است و یک شارژ 18 وات سریع برای آن در نظر گرفته شده است. ردمی نوت 8 پرو نخستین گوشی این برند با سیستم خنک‌کننده مایع است که برای ارائه تجربه گمینگ بهتر به کاربران در نظر گرفته شده. به غیر از این قابلیتی برای اتصال همزمان به Wi-Fi و 4G نیز برای این دستگاه لحاظ شده است.

    باتری شیائومی Redmi نوت 8 پرو:

    شاید هضم این پاراگراف بعد از نیم نگاهی به برچسب نرخ این گوشی، سخت که نه ولی غیرممکن باشد! شیائومی Redmi نوت 8 پرو مجهز به باتری 4500 میلی آمپرساعتی است که در کنار فناوری شارژ سریع Quick Charge 4+ تبدیل به قطب جذاب این گوشی شده است.

    احتمالا شارژدهی این باتری تا 10 ساعت پی در پی دور از ذهن نخواهد بود کمااینکه مدت زمان فول شارژ شدن آن هم برای بار چندم شما را شگفت زده می‎کند.

    غول جدید شیائومی مجموعه‌ای هنرمندانه و سخاوتمندانه از قابلیت هاست که با برچسب نرخ باورنکردنی برای رقابت با حریفان قدر خود قد علم کرده است. اگر کلکسیونی از مشخصه‌های بروز از اسمارت فون را می‎خواهید، Xiaomi Redmi Note 8 Pro از بهترین هاست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر