پیش‎بینی شیائومی از فروش ۸۰ میلیون گوشی هوشمند در سال ۲۰۱۷

عصر کالا- شرکت شیائومی در ماه آوریل از گوشی پرچم‎‌دار جدید خود یعنی Mi ۶ رونمایی کرد و به‌نظر می‎رسد که فروش این مدل، بهتر از پیش‎بینی‎ها بوده است. به همین جهت، یک تحلیل‌ نشان می‌دهد که این سازنده چینی در سال ۲۰۱۷، حداقل ۸۰ میلیون واحد از گوشی‎های هوشمند خود را به بازار عرضه خواهد کرد.

پیش‎بینی شیائومی از فروش ۸۰ میلیون گوشی هوشمند در سال ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از جی اس ام، البته باید توجه داشته باشید که تمامی 80 میلیون واحد، مربوط به فروش گوشی‌های شیائومی Mi 6 نیست؛ چنین فروشی برای یک مدل، بسیار زیاد است. به همین جهت، مجموع فروش گوشی‎های هوشمند مختلف شیائومی از مرز 80 میلیون واحد عبور خواهد کرد؛ این رقم، شامل محصولات میان‎رده و ارزان‌قیمت نیز می‎شود. با اینکه آمار فروش شیائومی Mi 6 شاید تنها بخش کمی از این فروش را به خود اختصاص دهد، در مجموع فروش گوشی‎های شرکت شیائومی بی‌تاثیر نخواهد بود.

    یک تحلیل‌گر چینی مدعی شده است که فروش محصولات برای شرکت‎های مختلاف در نیمه اول سال 2017 یک کابوس بوده؛ با این‎حال، شرکت شیائومی موفق شده است تا به حداقل انتظارات خود دست پیدا نماید. این سازنده، هم‎چنین توانسته تا نظر مساعد سرمایه‌گذاران را جلب کند و اکنون ارزش شیائومی به بیش از 80 میلیون دلار رسیده است.

    همان‌طور که گفته شد، برای رسیدن شرکت شیائومی به آمار فروش 80 میلیون واحد گوشی‌هوشمند، این سازنده چینی تا پایان سال جاری میلادی محصولات بیشتری را به بازار عرضه خواهد کرد که از جمله آن‎ها می‌توان به Mi 6 Plus، Mi 3 Note و Mi Mix 3 اشاره کرد (البته، پیش‌تر مشخص شد که تولید Mi 6 Plus به دلیل کمبود چیپ‌ست اسنپدراگون 835 کوالکام متوقف شده و این مدل عرضه نمی‎شود). علاوه‌براین، محصولات جدیدی از سری «ردمی» تا پیش از شروع سال جدید میلادی معرفی خواهد شد.

    لازم به‎ذکر است که شرکت شیائومی، نزدیک به 58 میلیون واحد گوشی‎هوشمند در سال 2016 به بازار عرضه می‌کند؛ البته بنابر پیش‎بینی‎ها، زیرا شرکت سازنده هرگز آن‌‏را تایید نکرده است. با اینکه شرکت شیائومی به دنبال حفظ روند فروش محصولات خود بوده است، بد نیست بدانید که آمار فروش گوشی‌های هوشمند این سازنده در سال 2016 چندان‌ راضی‎کننده نیست و البته، رقبای قدرت‌مندی مانند هوآوی، OPPO و Vivo کار را برای این سازنده چینی دشوار نموده‎اند. در همین رابطه، باید گفت که شرکت شیائومی در سال 2014 نزدیک به 61 میلیون واحد گوشی عرضه نموده و در سال 2015 نیز، فروش این شرکت با 9 میلیون واحد افزایش به 70 میلیون رسیده است.

    باید دید که آیا در سال 2017، شرکت شیائومی می‌تواند موقعیت خوب خود را از رقبای جدیدش باز پس بگیرد یا خیر. این سازنده موفق شده بود در سال 2015 با فروش خوب مدل‌های مقرون به صرفه جدید، بیشترین سهم از فروش گوشی‌های هوشمند در بازار چین را به محصولات خود اختصاص دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر