اپل؛ پیروزِ میدان در شکایت از شیائومی

عصر کالا- شکایت اپل از شیائومی به دلیل الگوبرداری از نام آی پد بالاخره نتیجه داد و دادگاه عمومی اروپا در پرونده رسیدگی به این شکایت، به نفع اپل رای صادر کرد.

اپل؛ پیروزِ میدان در شکایت از شیائومی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از ایسنا، سرانجام شرکت آمریکایی اپل، در دادگاه عمومی اروپا که مسئول رسیدگی به پرونده شکایت اپل از برند شیائومی چین بود، پیروز بیرون آمد.

    این غول تکنولوژی آمریکایی به دلیل الگوبرداری برند چینی شیائومی از نام آی پد و نام‌گذاری تبلت خود به نام می‌پد، شکایت کرده بود.

    دادگاه عمومی اروپا، بعنوان دومین دادگاه عالی و بلند مرتبه در اتحادیه اروپا، مسئولیت رسیدگی به پرونده شکایت اپل از شیائومی را بر عهده داشت و سر انجام نیز پس از انجام بررسی‌های فراوان، حکم نهایی را به نفع اپل صادر و شیائومی را محکوم اعلام کرد. 

    پیشتر شیائومی تلاش کرده بود تا نام می‌پد را به عنوان یک نشان تجاری برای خود ثبت کند اما با اقدام قانونی و شکایت اپل رو به رو شد. به نظر می رسد حالا با به دست آوردن چنین رای موافقی، شرکت اپل به یک رضایت و آرامش نسبی دست یافته باشد.

    مشکل از آنجا شروع شد که شیائومی پس از عرضه موفقیت آمیز تبلت می پد در چین، قصد داشت این محصول خود را با نام و نشان تجاری خود در اتحادیه اروپا نیز به فروش برساند اما در نهایت با واکنش تند و شکایت های پی در پی شرکت امریکایی اپل مواجه شد تا روند آن متوقف شود.

    بدین ترتیب، دیگر پس از صدور حکم توسط دادگاه عمومی اروپا، شیائومی قادر نخواهد بود این برند و نشان تجاری را ثبت کند و یا به فروش برساند چرا که به گفته اپل، کاربران و مشتریان به دلیل شباهت زیاد با نام تبلت آی پد، دچار سردرگمی خواهند شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر