شیائومی می نوت ۳ رونمایی شد؛ تراشه اسنپدراگون ۶۶۰ در کنار حافظه ۶ گیگابایتی

عصر کالا- شیائومی در جریان کنفرانس خبری خود، در کنار می میکس ۲ از می نوت ۳ نیز رونمایی کرد که از وجود تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۶۰ و ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برد.

شیائومی می نوت ۳ رونمایی شد؛ تراشه اسنپدراگون ۶۶۰ در کنار حافظه ۶ گیگابایتی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از زومیت، شیائومی در جریان برگزاری کنفرانس خود که صبح امروز آغاز شد، از نسل جدید گوشی هوشمندش با نام می نوت 3 رونمایی کرد. این گوشی هوشمند را باید نسخه‌ی بزرگ‌تر می 6 خواند که چندی پیش راهی بازار شد و مورد استقبال کاربران قرار گرفت. در می نوت 3 خبری از تراشه‌ی اسنپدراگون 835 نیست، ولی از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی با می 6 دارد؛ به‌طوری که پنل‌های جلویی و پشتی این دو گوشی هوشمند بسیار شبیه به یکدیگر هستند. می نوت 3 از ترکیب شیشه و فلز تشکیل شده است و در پنل پشتی شاهد خمیدگی در لبه‌های این گوشی هوشمند هستیم.

    هرچند پنل نمایشگر مورد استفاده در می نوت 3 از صفحه‌ی نمایش می نوت 2 کوچک‌تر است؛ اما در مقایسه با می 6، شاهد استفاده از نمایشگر بزرگ‌تری هستیم. شیائومی می نوت 3 از وجود یک نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی در کنار 6 گیگابایت حافظه‌ی رم و 64/128 گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد؛ ولی خبری از اسلات میکرو اس‌دی برای افزایش ظرفیت این گوشی هوشمند نیست. می نوت 3 در دو نسخه راهی بازار خواهد شد. تراشه‌ی مورد استفاده در این گوشی اسنپدراگون 660 مجهز به هشت هسته‌ی پردازشی خواهد بود که در واقع می‌ نوت 3 را جزو گوشی‌های هوشمند میان‌رده قرار می‌دهد.

    از دیگر مشخصات فنی می نوت 3 باید به باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد که امکان خروج آن وجود ندارد. همچنین باید به دوربین دوگانه‌ی 12 مگاپیکسلی تعبیه‌شده در پنل پشت اشاره کرد که یکی از آن‌ها از لنز واید و دیگری از لنز تله‌فوتو بهره می‌برد. دوربین سلفی می نوت 3 از وجود سنسور 8 مگاپیکسلی استفاده می‌کند که یک لنز واید در آن تعبیه شده است. می نوت 3 از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند و از بلندگوهای استریو بهره می‌برد.

    می نوت 3 شیائومی در مقایسه با می 6

    می نوت 3 در دو رنگ مشکی و آبی راهی بازار خواهد شد. از دیگر قابلیت‌های آن باید به بهره‌گیری از ارتباط 4G LTE اشاره کرد. این گوشی را می‌توان با استفاده از درگاه USB نوع C شارژ کرد. یکی از ویژگی‌های جالب نرم‌افزار می نوت 3، امکان شناسایی چهره‌ی کاربر مبتنی بر هوش مصنوعی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر