مدل تقلبی گوشی های جدید هم آمد

عصر کالا- بر اساس گزارش‌های منتشر شده، بیشتر گوشی‌های هوشمند تقلبی و کپی برداری شده در سال ۲۰۱۷ میلادی از برند سامسونگ بوده است.

مدل تقلبی گوشی های جدید هم آمد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، شرکت‌های چینی که در سراسر جهان به تولید محصولات و گوشی‌های هوشمند تقلبی و کپی مشهورند، با توجه به اینکه شرکت کره‌ای سامسونگ در سال 2017 میلادی بهترین و پرفروش‌ترین بازار موبایل را در دست داشت، تصمیم گرفته‌اند که در این سال بیشتر گوشی‌های تقلبی و کپی تولیدی خود را از این برند بسازند.

    جالب اینجاست که حتی گوشی‌های هوشمند و پرچمدار اس 9 و اس 9 پلاس را هم که هنوز توسط شرکت سامسونگ به طور رسمی معرفی و رونمایی نشده است، از سوی این شرکت‌های چینی به بازار وارد شده اند.

    داده‌های جدیدی که توسط ابزار مشهور انتوتو منتشر شده است، اطلاعات جالبی در مورد محبوبیت گوشی‌های هوشمند کپی ارائه داده است. انتوتو یک نرم‌افزار بنچمارک ‌گیری چینی است که از آن به‌ منظور ارزیابی عملکرد گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود.

    آمار سال 2017 انتوتو که از بررسی 17 میلیون و 424 هزارو 726 دستگاه الکترونیکی و گوشی هوشمند به‌دست آمده است، نشان می‌دهد که در مجموع  36.23 درصد از گوشی‌های کپی‌شده از روی محصولات سامسونگ ساخته و به بازار عرضه شده‌اند.

    پس از سامسونگ، سهم اپل 7.72 درصد بوده که باعث شده در جایگاه دوم این فهرست قرار بگیرد و همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید، جایگاه سوم‌ نیز به شیائومی با 4.75 درصد سهم از بازار گوشی‌های کپی اختصاص یافته است.

    البته به طور کلی گوشی‌های هوشمند ساسمسونگ در بازار چین چندان پرفروش و پرطرفدار نیست و کاربران و مشتریان چینی بیشتر علاقمند به خرید گوشی‌های چینی ساخت کشور خودشان هستند و بیشتر این گوشی‌های تقلبی و کپی را نیز برای مصرف در سایر کشورها و مناطق جهان بخصوص در کشورهای جهان سومی است که توان خرید مردم کم بوده و نمی‌توانند قیمت و پول زیادی را برای خرید گوشی‌های اصل بپردازند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر