مشاهده ظرفیت باتری دستگاه بلوتوثی در اندروید به زودی ممکن خواهد شد

عصر کالا- مشاهده ظرفیت باتری دستگاه بلوتوثی در اندروید قابلیتی بسیار کاربردی است که به زودی به این سیستم عامل افزوده خواهد شد. در ادامه بیشتر با جزییات آن آشنا می‌شویم.

مشاهده ظرفیت باتری دستگاه بلوتوثی در اندروید به زودی ممکن خواهد شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از گجت نیوز، در بیشتر نسخه‌های خام اندروید ارائه شده توسط گوگل، جای خالی یک ویژگی احساس می‌شود، ویژگی که در رابط کاربری سفارشی‌سازی شده برخی گوشی‌سازان همچون سامسونگ، ال جی و وان پلاس به صورت پیش‌فرض وجود دارد. مشاهده میزان باتری یک دستگاه بلوتوثی اهمیت ویژه‌ای دارد و سبب خواهد شد کاربر در زمان‌های ضروری، از استفاده دستگاه‌های جانبی مورد نیاز محروم نشود.
    به عنوان نمونه می‌توان به هدفون‌ها و هندزفری‌های بلوتوثی اشاره کرد که از عدم توانایی برای مشاهده ظرفیت باتری آن‌ها، به معنی عدم توانایی برای مدیریت استفاده صحیح است. کاربران حین استفاده از گوشی های موبایلی همچون آیفون 6 اس و چند دستگاه اندرویدی دیگر این مشکل را ندارند، اما قابلیت دیدن ظرفیت باتری دستگاه بلوتوثی متاسفانه در بیشتر محصولات همچون گوشی های موبایل هواوی وجود ندارد.

    بر اساس جدیدترین گزارش XDA-Developers، گوگل تصمیم دارد پشتیبانی از این قابلیت را در قالب یک رابط برنامه‌نویسی کاربردی (API) به سیستم عامل موبایل خود بیفزاید. به عقیده توسعه‌دهندگان انجمن تخصصی XDA، امکان مشاهده ظرفیت باتری دستگاه بلوتوثی، برای اولین بار در اندروید 8.1 عرضه خواهد شد. گوگل برای دست پیدا کردن به خواسته خود، یک متد جدید با نام “()getBatteryLevel” و به عنوان بخشی از کلاس “BluetoothDevice” را به کدهای پلتفرم موبایلش افزوده است.
    به این ترتیب، حین اتصال یک دستگاه بلوتوثی اعم از اسپیکر، دسته بازی، مچ‌بند و انواع ردیاب سلامتی، هدفون، هندزفری و در کل هر نوع دستگاه دیگر دارای اتصال بلوتوث، قادر خواهید بود ظرفیت باقی مانده از باتری آن را به صورت یک عدد بین 0 تا 100 مشاهده کنید. برای دسترسی به جزییات تخصصی و کدهای برنامه‌نویسی این قابلیت جدید می‌توانید به وب سایت XDA مراجعه کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر