جزئیات الزام خدمات پس از فروش لوازم خانگی و انواع خودرو

عصر کالا- معاون شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران آخرین جزئیات مربوط به الزام خدمات پس از فروش در مورد چهار دسته از کالاهای مصرفی با دوام که شامل خودرو، ماشین‌آلات راهداری و کشاورزی ماشین‌آلات صنعتی و معدنی و نیز لوازم خانگی می‌شود را تشریح کرد.

جزئیات الزام خدمات پس از فروش لوازم خانگی و انواع خودرو
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا ، سعید تاجیک، با اشاره به اینکه در سال 1388 قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به الزام خدمات پس از فروش در مورد چهار دسته از کالاهای مصرفی با دوام که شامل خودرو، ماشین‌آلات راهداری و کشاورزی، ماشین‌الات صنعتی و معدنی و نیز لوازم خانگی اشاره کرده است، بیان کرد: پس از این قانون هیئت وزیران نیز ضوابط را تعیین و به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ کرد تا الزامات خدمات پس از فروش در بخش‌های مختلف تعیین شود.

    وی با بیان اینکه طرح بازرسی کیفیت و خدمات پس از فروش خودرو به عنوان اولین طرح مذکور در مورد این چهار بخش در سال 1382 انجام شد، ادامه داد: در بخش خودرو بازرسی به صورت مستمر انجام می‌شود و الگوبرداری در بخش‌های مختلف نیز بر اساس بخش خودرو انجام می‌شود. در مورد این بخش شاخص خدمات، رضایت از مشتری و کیفیت محصول به صورت مستمر و ماهانه و شاخص کیفیت خودرو به عنوان تعداد ایرادات محصئول در سه ماهه اول مالکیت مشخص می شود و ارزیابی‌ها در این بخش کامل است.

    به گفته معاون اجرایی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در بخش خودرو کیفیت انتهای خط، رضایت مردم از کیفیت، رضایت مردم از شاخص فروش، رضایت مردم از خدمات پس از فروش و نیز تعداد ایرادات در سه ماهه اول مالیکت به صورت مستمر تعیین می شود.

    تاجیک با اشاره به اینکه ابتدا بخش خودرو پس از آن ماشین‌آلات راهسازی و کشاورزی و نیز در حال حاضر بخش لوازم خانگی مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: در بخش نهایی ماشین‌الات صنعتی نیز پس لوازم خانگی مدنظر قرار میگیرد و در حال حاضر طرح پایلوت لوازم خانگی در حال انجام است. باید توجه کنیم که بخش لوازم خانگی به دلیل حجم بسیار زیادی که در بخش فروشنده و مصرف‌کننده دارد زمان بر است و پس از آن بررسی وضعیت خدمات پس از فروش و کیفیت ماشین‌الات صنعتی مدنظر قرار می‌گیرد.

    وی افزود: در مورد ماشین‌الات صنعتی مشتری عام وجود ندارد و باید به صورت رودرو با شرکت مربوطه تعامل داشته باشیم.

    معاون اجرایی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در پایان با اشاره به طرح پایلوت بررسی وضعیت خدمات پس از فروش در چهار بخش فوق اظهار کرد: پس از بررسی‌های انجام شده، دستورالعمل شرایط، ضوابط و ارزیابی شرایط خدمات پس از فروش ابلاغ می شود و به نظر می‌رسد سال آینده موضوع ماشین‌الات صنعتی نیز مدنظر قرار گیرد تا مسئله مربوط به خدمات در چهار بخش مذکور تعیین شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر