دبیرکل انجمن لوازم خانگی در مصاحبه با «وبورس» مطرح کرد؛

احتمال رونق در بازار لوازم خانگی با حمایت بانک مرکزی

عصر کالا- به گفته حبیب الله انصاری، محدود کردن اعتبار کارت های خرید لوازم خانگی به ۶ میلیون تومان و اختصاص به قشر بازنشسته باعث عدم تحرک تقاضا در بازار لوازم خانگی شد.

احتمال رونق در بازار لوازم خانگی با حمایت بانک مرکزی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از پایگاه تحلیلی و خبری وبورس، حبیب الله انصاری، دبیرکل انجمن لوازم خانگی در خصوص روند اجرایی شدن کارت های اعتباری خرید لوازم خانگی گفت: بحث برقراری کارت های خرید اعتباری لوازم خانگی از یک سال پیش مطرح شد. هدف از این طرح ایجاد تقاضا در بازار لوازم خانگی بود. با توجه به رکود حاکم بر بازار و انباشت تولیدات کارخانه ها و همچنین کاهش قدرت خرید مردم، اجرای این طرح مورد موافقت وزارت صنعت و معدن نیز قرار گرفت.

    او در ادامه افزود: در جلساتی که در سال گذشته با وزارت صنعت داشتیم، قرارها مبنی بر این بود که در صورت قبول تامین اعتبار از سوی بانک مرکزی، کارت های خرید 10 میلیون تومانی با سود 12 درصد و بدون محدودیت برای افراد مختلف و کالاهای مختلف توزیع شود. البته خرید از طریق این کارت ها فقط برای کالاهای ایرانی که با مجوزهای قانونی کامل تولید شده باشند، مجاز شمرده می شد.

    انصاری خاطرنشان کرد: یک هفته پس از نهایی شدن این تصمیمات، بانک مرکزی اعلام کرد که گستره خرید با این کارت ها، شامل کالاهای خارجی هم می شود. اما با مخالفت شدید انجمن لوازم خانگی و وزارت صنعت مواجه شد. زیرا هدف اصلی از انتشار این کارت‌ها، ایجاد رونق و تحریک تقاضا در بازار لوازم خانگی بود. به همین دلیل بانک مرکزی از این موضع عقب نشینی کرد.


    دبیر کل انجمن لوازم خانگی خاطرنشان کرد: پس از این اتفاقات بانک مرکزی اعلام کرد که می تواند تا سقف 6 میلیون تومان تامین اعتبار این کارت ها را انجام دهد و فقط برای بازنشستگان تامین اجتماعی، لشکری و بانکی اختصاص دهد. آخرین مرحله اجرا نیز با همین شرایط است و اکنون کارت‌های 6 میلیون تومانی در حال خرید هستند.


    به گفته انصاری این اقدام باعث شده است که ناامیدی در بازار مصرف شکل بگیرد. ضمن این که حجم اندک این کارت ها تحریک تقاضای جدید ر بازار لوازم خانگی ایجاد نکرده است. اما اگر طبق برنامه های قبلی این کارتها توزیع شود، احتمال ایجاد رونق و افزایش حجم تولید نیز در کارخانجات لوازم خانگی ایجاد خواهد شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر