سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد:

ادعای گرانی لوازم خانگی بازار گرمی از سوی افراد سودجو

عصر کالا- سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: صحبت‌هایی مانند اینکه مردم اکنون لوازم خانگی بخرند که در اریبهشت ماه این کالاها گران خواهد شد کاملا غیراصولی و غیرعلمی است مردم با شنیدن چنین ادعاهایی می‌فهمند این فرد به دنبال بازار گرمی است.

ادعای گرانی لوازم خانگی بازار گرمی از سوی افراد سودجو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، ولی ملکی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از صحبت‌های رییس اتحادیه لوازم خانگی مبنی بر گران شدن لوازم خانگی در ماه‌های آینده، گفت: اکثر تجار، اتحادیه صنفی و... از بازار آشفته سوءاستفاده می‌کنند؛ اگرچه آقای طحانی‌پور رییس اتحادیه لوزام خانگی درباره این حوزه اطلاعاتی دارد اما متاسفانه مطالب دقیقی ارائه نمی‌دهد.

    نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مناظره‌ای که با آقای طحانی‌پور داشت، اظهار کرد: در این مذاکره ایشان ادعا کردند که سامسونگ واحد تولیدی مونتاژ در ایران دارد در حالی که این ادعا اثبات نشد.

    مسئولان به جای اینکه با صحبت‌های خود به بازار شوک وارد کنند و باعث التهاب بازار شوند باید به دنبال سیاست‌هایی برای ساماندهی وضع موجود باشند

    وی افزود: مسئولان به جای اینکه با صحبت‌های خود به بازار شوک وارد کنند و باعث التهاب بازار شوند باید به دنبال سیاست‌هایی برای ساماندهی وضع موجود باشند؛ صحبت‌هایی مانند اینکه مردم اکنون لوازم خانگی بخرند که در اریبهشت ماه این کالاها گران خواهد شد، کاملا غیراصولی و غیرعلمی است مردم با شنیدن چنین ادعاهایی می‌فهمند این فرد به دنبال بازار گرمی است.

    راهکار جلوگیری از گرانی، تحریم خرید است

    وی با بیان اینکه بازار لوازم خانگی در ماه‌های اخیر افزایش قیمت بسیاری را تجربه کرد، خاطرنشان کرد: اگر مردم پس از افزایش قیمت کالاها، عکس‌العمل هایی مانند تحریم کالا و نه به خرید آن را اجرایی کنند بسیاری از گرانی‌ها در جامعه اتفاق نمی‌افتد به طور مثال د‌ر کشور آلمان، یک روز صبح مرد‌می که برای خرید‌ شیر به مغازه‌ها مراجعه کردند، د‌ر کمال تعجب د‌ید‌ند‌ شیر به یکباره و بد‌ون د‌لیل گران‌تر از روز قبل عرضه می‌شود‌؛ سروصد‌ا و اغتشاشی اتفاق نیافتاد، اما هیچ‌کس هم شیر نخرید‌. بطری‌های شیر به کارخانه مرجوع شد‌ و پس از تکرار چند روزه چند‌ روزه این اتفاق تولید‌کنند‌گان بابت این گرانی عذرخواهی کرد‌ه و شیر را د‌وباره به قیمت قبل توزیع کنند‌.

    گرانی لوازم خانگی به حداکثر رسیده است

    وی تاکید کرد: اگرچه در ماه‌های گذشته مواد اولیه تولید لوازم خانگی افزایش قیمت داشت اما این محصولات نیز با متناسب با گرانی، روند صعودی را طی کرد و گران شد بنابراین در ماه‌های آینده افزایش قیمت و گرانی اتفاق نیافتاده است.

    بخشی از افزایش قیمت لوازم خانگی کاذب است

    این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه بخشی از افزایش قیمت لوازم خانگی کاذب است، ادامه داد: مسئولان باید به دنبال شکستن این حباب باشند نه اینکه با ادعا و صحبت‌های خود به التهاب بازار دامن زنند.

    سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صداوسیما در برخی موارد به دنبال التهاب بازار هستند، تاکید کرد: برخی از صحبت‌هایی که در زمینه افزایش قیمت لوازم خانگی بیان شده است به دلیل عدم اطلاعات و برخی دیگر تعمدی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر