در جلسه وزیر صنعت با تولیدکنندگان لوازم خانگی چه گذشت؟

عصر کالا- ساماندهی بازار لوازم خانگی با تشکیل چهار کمیته، در جلسه‌ای که تولیدکنندگان و فعالان حوزه لوازم خانگی با وزیر صنعت، معدن و تجارت داشتند، در دستور کار قرار گرفت.

در جلسه وزیر صنعت با تولیدکنندگان لوازم خانگی چه گذشت؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، حمیدرضا غزنوی ضمن تشریح جزییات نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت با تولیدکنندگان و فعالان صنعت لوازم خانگی، اظهار کرد: در این نشست قرار شد تا چهار کمیته تحت عنوان حمل و نقل، مالی، قاچاق و بازار جهت پیگیری امور مربوط به حوزه لوازم خانگی تشکیل شود و به جدیت مسائل مختلف را در این حوزه رصد کنند.

    وی ادامه داد: مباحث دیگری که در این جلسه مطرح شد، به قیمت لوازم خانگی، مشکلات ارزی، هزینه‌های مازاد و اضافی، هزینه مواد اولیه، مقوله نقدینگی، رکود در بازار، تسهیلات برای فعال‌سازی کارت اعتباری خرید کالای ایرانی، رکود تورمی در بازار و لزوم تدوین طرح‌هایی برای مقابله با این مساله در آینده‌ای نزدیک بود.

    سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی، با بیان این‌که مواد اولیه تولید لوازم خانگی از ابتدای سال جاری تاکنون 250 تا 350 درصد افزایش قیمت داشته‌اند، گفت: این در حالی است که نیاز به نقدینگی در واحدهای تولیدی لوازم خانگی، به‌دلیل عدم تبادل مالی از طریق ال سی و فاینانس 2400 درصد افزایش یافته است.

    غزنوی در ادامه نسبت به وضعیت رکود تورمی در بازار لوازم خانگی هشدار داد و گفت: در نشست برگزار شده با وزیر صنعت، معدن و تجارت در ارتباط با رکود تورمی در بازار لوازم خانگی صحبت و عنوان شد که این مساله به ضرر کلیه تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و شرایط حاکم بر بازار است. اگر برای رکود تورمی حاکم بر لوازم خانگی چاره‌اندیشی نشده و تسهیلات لازم را در نظر نگیریم، طی دو ماه آتی شاهد وضعیت نابه‌سامان‌تر در بازار لوازم خانگی خواهیم بود.

    به گفته سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی، در این نشست هم‌چنین در ارتباط با لزوم تامین اعتبار و تسهیلات لازم به منظور فعال‌سازی کارت اعتباری خرید کالای ایرانی صحبت و قرار شد در کمیته مالی تشکیل شده به‌منظور پیگیری و رصد اوضاع لوازم خانگی دنبال شود.

    وی هم‌چنین درباره آخرین وضعیت لوازم خانگی در بازار بیان کرد: در ارتباط با مقوله کاهش قیمت لوازم خانگی، در این نشست صحبت‌هایی مطرح شد و نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت براین بود که قیمت‌ها به میزان 10 درصد کاهش یابند که تولیدکنندگان اعلام کردند اگر مواد اولیه نظیر فولاد، آلومینیوم و سایر مواد اولیه مورد نیاز در تولید لوازم خانگی که بخشی از آن در اختیار حاکمیت است، کاهش یابد، امکان کاهش لوازم خانگی وجود دارد و تولید کنندگان نسبت به این مساله اقدام خواهند کرد.

    سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ادامه داد: مردم باید بدانند که کاهش قیمت ارز در بازار آزاد ربطی به بخش تولید ندارد و اگر قرار است که تغییری در قیمت‌ها ایجاد شود و شاهد کاهش قیمت‌ها باشیم، باید قیمت ارز در سامانه نیما کاهش یابد.

    به گزارش ایسنا، پس از افزایش قیمت ارز در ابتدای سال جاری، بازار لوازم خانگی یکی از بخش‌هایی بود که به‌دلیل تامین مواد اولیه شاهد افزایش قیمت‌ها بود، هرچند که در برخی موارد قیمت‌ها خارج از عرف نیز افزایش یافت. با این حال، ساماندهی وضعیت قیمت‌ها در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته و در نشستی که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت با تولیدکنندگان لوازم خانگی و فعالان صنعتی این حوزه برگزار شده است، در ارتباط با مسائل مختلفی صحبت شده که در راستای ساماندهی وضعیت تولید و فروش محصولات لوازم خانگی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر