عرضه محدود لوازم خانگی و سرگردانی خریداران

عصر کالا- عرضه محدود لوازم خانگی موجب شده تا خریدارانی که نیاز به تهیه این کالاها دارند برای خرید آنها یا باید هزینه گزافی پرداخت کنند یا از خرید منصرف شوند که در هر دو صورت متضرر می‌شوند.

عرضه محدود لوازم خانگی و سرگردانی خریداران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از میزان، در حالی که عرضه لوازم خانگی پس از عید از سوی تولیدکنندگان و واردکنندگان محدود شده بود تا بتوانند مجوز افزایش قیمت بگیرند و در روز‌های ابتدایی اردیبهشت ماه قیمت این کالا‌ها افزایش یافت و انتظار این بود که تهیه این کالا‌ها برای مصرف کنندگان به راحتی ممکن شود.

    در حالی که پیش بینی می‌شد تا مدت‌ها این بازار دچار تغییر و تحول خاصی نباشد اما، با تحولات بازار ارز بازار لوازم خانگی مجددا دچار دگرگونی شد و فضای آن مجددا به حال و هوای اویل سال برگشت و مجددا بازی عرضه محدود از سوی تولیدکنندگان و عرضه کننده شروع شد تا قیمت‌ها رشد یابند.

    در این بین قیمت ارز، افزایش هزینه‌ها و کمبود مواد اولیه از جمله دلایلی این تغییر تحول از سوی فعالان این عرضه ذکر شده است.

    حمیدرضا غزنوی پیش‌تر در گفتگو با خبرگزاری میزان با بیان اینکه واحد‌های تولیدی برای تامین مواد اولیه به مشکل خورده اند، گفت: نمی‌شود ارز بخشی از مواد اولیه که در یک گروه قرار دارد تامین شود و بخش دیگر گه در گروه دیگر قرار دارد تامین نشود با این روند تولید به مشکل خواهد خورد.

    وی با بیان اینکه افزایش قیمت مواد اولیه عرصه را بر واحد‌های تولیدی سخت کرده است، افزود: میانگین قیمت مواد اولیه 40 درصد افزایش یافته که تولید را با مشکل مواجه کرده است.

    سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی درباره دلیل کمبود لوازم خانگی در بازار تصریح کرد: این موضوع به خاطر کمبود مواد اولیه، قیمت ارز و عدم افزایش قیمت‌ها است که موجب شده کالا به بازار کمتر عرضه شود.

    وی یکی از مشکلات بزرگ واحد‌های تولیدی را سرمایه در گردش عنوان کرد و گفت: اگر فکری به حال این موضوع نشود شرایط بازار به همین منوال ادامه خواهد داشت.

    از طرفی محمد طحانپور رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی نیز در گفتگو با خبرگزاری میزان درباره عرضه محدود لوازم خانگی اظهار کرد: اینکار از سوی فروشنده‌ها صورت نمی‌گیرد به دلیل اینکه فروشندگان سرمایه آنچنانی ندارند که بخواهند کالا را نگه دارند و عرضه نکنند.

    رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه تولیدات داخلی کاهش یافته و از طرفی واردات لوازم خانگی خارجی هم به مشکل خورد در نتیجه عرضه کاهش یافت.

    در حالیکه هم تولیدکنندگان و هم فروشندگان بر محدود شدن عرضه لوازم خانگی را تایید می‌کنند و دلیل عمده آن را کمبود مواد اولیه و گران شدن قیمت این مواد عنوان می‌کنند که برای بخشی از مواد اولیه به آن‌ها ارز تخصیص داده شده است و افزایش قیمت ارز نمی‌تواند دلیل موجهی برای عرضه نکردن کالا به بازار باشد.

    عرضه نکردن لوازم خانگی در بازار موجب سرگردانی خریداران شده و افرادی که نیاز مبرم به این کالا‌ها دارند یا ناچار به خرید کالا با هزینه گزاف‌تر هستند یا باید از خرید صرف نظر کنند که در هر دو صورت متضرر می‌شوند و باید فکری به حال بازار لوازم خانگی شود تا این شرایط تداوم نیابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر