افزایش بهای فولاد ومحصولات پتروشیمی دامن لوازم خانگی را گرفت

عصر کالا- دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران از افزایش قیمت قطعات و مواد اولیه مورد نیاز صنایع لوازم خانگی از جمله فولاد، مس و پتروشیمی خبر داد.

افزایش بهای فولاد ومحصولات پتروشیمی دامن لوازم خانگی را گرفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا, حبیب‌الله انصاری افزود: قیمت هر کیلوگرم اِی.بی.اس (ABC) یکی از محصولات پتروشیمی و مورد نیاز صنایع لوازم خانگی در دو ماه اخیر از 970 تومان به یک هزار و 500 تومان افزایش یافته است.

    وی ادامه داد: قیمت فولاد نیز در ماه های اخیر افزایش یافته و قیمت پایه آن از سه هزار و 400 تومان به چهار هزار و 500 تومان رسیده است.
    دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران اظهار داشت: مساله دیگری که در تامین مواد اولیه صنایع لوازم خانگی وجود دارد، فروش نقدی قطعات و مواد اولیه است؛ صنایع بالادستی محصولات خود را پیش از این به صورت مدت دار عرضه می کردند اما اکنون فروش فقط به صورت نقدی است.
    انصاری با بیان این که صنعت لوازم خانگی یک صنعت متنوع است، گفت: این لوازم شامل لوازم انرژی بر – مانند یخچال فریزر، گاز، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و ... - و لوازم غیرانرژی بر (مانند ظروف آشپزخانه) است.
    وی ادامه داد: بخش عمده قطعات و مواد اولیه این لوازم از منابع داخلی تامین می شود اما در برخی از قطعات از جمله کمپرسور یخچال و فریزر – که تولید داخل نداریم - به طور کامل از خارج وارد می شود.
    دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران اظهار داشت: برخی از واحدهای تولیدی لوازم خانگی، برای ارتقای کیفیت محصولات خود از مواد اولیه و قطعات خارجی استفاده می کنند.
    انصاری با تاکید بر این که وقتی می گوییم تولیدات ملی، منظور این نیست که همه قطعات آن باید از محل مواد اولیه و قطعات داخلی تامین شده باشد، گفت: حتی المقدور در تولیدات داخلی باید از مواد اولیه و قطعات با کیفیت داخلی استفاده شود اما اگر آن قطعات و مواد اولیه در داخل تولید نمی شود، باید تعرفه های گمرکی مواد اولیه و قطعات خارجی کاهش یابد تا محصولی با قیمت رقابتی به بازار عرضه شود.
    «محمد طحانپور» رئیس اتحادیه لوازم خانگی نیز درمورد افزایش قیمت لوازم خانگی گفت: قیمت انواع لوازم خانگی داخلی و خارجی از اول اردیبهشت ماه به طور میانگین 10 درصد افزایش یافت.
    وی افزود: تولیدکنندگان لوازم خانگی از بهمن ماه گذشته در نظر داشتند که قیمت محصولات خود را افزایش دهند اما به دنبال بخشنامه های معاون اول رئیس جمهوری و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مبنی بر جلوگیری از افزایش قیمت ها تا پایان فروردین ماه، از افزایش قیمت ها خودداری کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر