رییس اتحادیه لوازم خانگی فلزی تهران:

قیمت‌گذاری لوازم‌خانگی فلزی با نرخ جهانی

بازار نوروز بی‌رونق است

عصر کالا- رییس اتحادیه لوازم خانگی فلزی اعلام کرد: لوازم خانگی فلزی تحت تاثیر تنش‌های خارجی است و قیمت‌گذاری محصولات در این صنف بر اساس قیمت جهانی است.

قیمت‌گذاری لوازم‌خانگی فلزی با نرخ جهانی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از اقتصادآنلاین، فریدون نصیری در خصوص وضعیت فعالان صنف تولید لوازم خانگی فلزی در روزهای پایان سال گفت: بازار برای تولیدات لوازم خانگی فلزی از رونق خارج شده است و اگر آماری از چک های برگشتی منتشر شود مشخص می شود که چه تعداد از فعالان این صنف از چرخه کار و تولید خارج شده اند.

    وی افزود: با وجود نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و با این انتظار که باید فروش محصولات بیشتر شود، شاهد هستیم که رکود همچنان در بازار تولید لوازم خانگی فلزی دیده می شود و بازار تحرک کافی ندارد.

    رییس اتحادیه لوازم خانگی فلزی در پاسخ به این سوال که آیا قیمت بالای محصولات تولیدی در این صنعت باعث شده است که استقبال مشتریان از این محصولات کاهش یابد، این طور گفت: در این صنعت قیمت ها بر اساس نرخ های جهانی فلزات تعیین می شود و تنش هایی مانند افزایش نرخ دلار و دیگر عواملی که باعث افزایش یا کاهش مواد اولیه می شود در قیمت تمام شده تاثیر دارد. به همین دلیل قیمت گذاری در این صنعت کاملا منطقی است و در شرایط کنونی رکود هم بیشتر تولید کننده ها تمایل به فروش با سودهای پایین دارند.

    نصیری ادامه داد: مشکل کنونی بازار تولید لوازم خانگی فلزی در موضوع کاهش فروش کمبود نقدینگی است. در چنین شرایطی بهتر است پول به شکل های مختلف در بازار تزریق شود.

    وی پیرامون اجرای طرح فروش اعتباری کالا به مصرف کننده در صنف های عرضه کننده لوازم خانگی اظهارداشت: اجرای طرح های کارت اعتباری به مصرف کننده به منظور تامین لوازم خانگی مصرفی تاکنون موفق نبوده است و به نظر نمی رسد که بتوان بر سهم این کمک ها در رونق بازار حساب کرد.

    رییس اتحادیه لوازم خانگی فلزی با اشاره به اینکه به منظور بهبود رونق بازار باید نگاه صادراتی داشته باشیم، اعلام کرد: سال آینده اتحادیه برنامه برگزاری نمایشگاهی در تهران را دارد که می خواهیم از فعالان صنفی دعوت کنیم تا با حضور بازرگانان این نمایشگاه را به شکل پویا برگزار کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر