یک مقام مسئول اعلام کرد:

طرح پیش‌فروش لوازم خانگی، حباب قیمتی را از بین می‌برد

عصر کالا- یک مقام مسئول طرح پیش فروش لوازم خانگی را یک طرح کارشناسی توصیف کرد و گفت: این طرح از جمله مواردی به شمار می‌آید که می‌تواند در مقطع فعلی حباب قیمتی این بازار را بگیرد.

طرح پیش‌فروش لوازم خانگی، حباب قیمتی را از بین می‌برد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، اسماعیل بازارچی با بیان اینکه برای اجرای طرح پیش‌فروش لوازم خانگی، بیش از سه هفته کار کارشناسی صورت گرفته است، اظهار داشت: در شرایط کنونی وضعیت بازار لوازم خانگی به لحاظ قیمتی با یک حباب ساختگی مواجه و مردم را در خصوص کمبود کالا در آینده نگران ساخته است.

    وی خاطر نشان کرد: براساس طرح پیش فروش لوازم خانگی، مصرف کنندگان می توانند با توجه به زمان تقاضای خود به کالای مورد نیازشان دسترسی پیدا کنند و تولیدکنندگان واقعی نیز از نظر کمیت و کیفیت مشخص خواهند شد.

    دبیر اجرایی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران در ادامه با اشاره به ثابت بودن قیمت محصولات لوازم خانگی در این طرح اظهار داشت: این شاخص به طور قطع جلوی دلال و دلال بازی را خواهد گرفت و مانعی در خصوص ایجاد کمبود مصنوعی کالا در بازار بوجود می آورد.

    این فعال حوزه لوازم خانگی همچنین با تاکید بر تضمین تامین محصولات پیش فروش شده در این طرح خاطر نشان کرد: بدنبال اجرای طرح پیش فروش لوازم خانگی، هم واحدهای فروش و هم اینکه وضعیت تولیدکنندگانی که فروش اقساطی داشتند، سروسامان می گیرند ضمن اینکه سوءاستفاده فروشندگان از ارایه کالای اقساطی از بین خواهد رفت.

    بازارچی در ادامه با بیان اینکه طرح پیش فروش لوازم خانگی به لحاظ قیمتی بسیار به نفع مصرف کننده واقعی است، گفت: از این طرح نیز تولیدکننده واقعی منفعت خواهد داشت ضمن اینکه کنترل واقعی بر تولید کشور صورت می گیرد.

    گفتنی است در این طرح که برای اولین بار در کشور به اجرا درآمده است، 160 محصول با قیمت قطعی به فروش متقاضیان می رسد.

    همچنین در نخستین لحظات آغازین طرح بیش از 2 میلیون بازدید در دقایق اولیه انجام شده است و از سوی دیگر به دلیل تقاضای بالای طرح، ظرفیت تحویل مهرماه در کمتر از دو ساعت پس از شروع، پایان یافت

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر