سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی:

ضرورت برندسازی در حوزه لوازم خانگی

تحریک تقاضا برای خروج از رکود بازار

عصر کالا- غزنوی با اشاره به بهره گیری از روش تحریک تقاضا برای خروج از رکود و رونق بازار گفت:برای حمایت از تولید کنندگان داخلی باید برند سازی در کشور بیشتر جدی گرفته شود.

ضرورت برندسازی در حوزه لوازم خانگی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا غزنوی سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر اظهار داشت:چرخش مالی بازار لوازم خانگی ایران حدود 20 هزار میلیارد تومان است که 15 هزار میلیارد تومان مربوط به برندهای خارجی و 5 هزار میلیارد تومان سهم برندها و تولید کننده های داخلی است.

    وی با اشاره به سهم 25 درصدی برندهای داخلی از  بازار لوازم خانگی کشور افزود: در سال های اخیر استقبال مردم از کالاهای ایرانی بیشتر شده است.

    سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: در حوزه لوازم خانگی و صنایع جانبی آن حدود 1 میلیون نفر فعالیت دارند  و هزار واحد صنعتی در کشور به تولید انواع لوازم خانگی مختلف مشغول هستند همچنین 400 هزار نفر هم به صورت مستقیم در این صنعت فعالیت می کنند.

    غزنوی در خصوص وضعیت تولید لوازم خانگی در کشور افزود: در حال حاضر در شرایط رکود به سر می بریم و کارخانه های تولید کننده ما با ظرفیت اسمی کمتری به تولید ادامه می دهند.

    وی تاکید کرد:بسیاری از کشورهایی که در رکود به سر می برند از روش تحریک تقاضا برای رونق تولید و خروج از رکود بهره برده اند و ما نیز در این بخش بیشتر تلاش کنیم تا رشد اقتصادی و رونق تولید را به این صنعت بازگردانیم.

    سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با اشاره به کیفیت لوازم خانگی ایرانی گفت: بسیاری از محصولات تولید کشورهای اروپایی در آزمایش های انجام شده به لحاظ بررسی گرید انرژی به دلیل اختلاف آب و هوا ، دارای مصرف انرژی زیادی هستند و تولیدات داخلی به صرفه تر هستند.

    وی افزود: تولیدات داخلی از نظر کیفیت، تنوع محصول و خدمات پس از فروش با محصولات اروپایی، آمریکایی و کره ای قابل رقابت هستند.

    غزنوی تصریح کرد: به دلیل اینکه لوازم خانگی جزء کالاهای لوکس به حساب می آیند و مردم هم به دنبال برند های معروف هستند، هر شرکتی که بیشتر برند سازی کند موفق تر خواهد بود.

    وی افزود: برای حمایت از تولید کنندگان داخلی باید برند سازی در کشور بیشتر جدی گرفته شود.

    سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: در کشور ما بعد از واردات خوراک دام بیشترین واردات مربوط به لوازم خانگی است که حدود 7 برابر واردات خودرو است و در برخی از لوازم خانگی کشور ما بازار دوم کالاهای تولید شده در کشور کره است.

    وی افزود: بازار لوازم خانگی در کشور ما بسیار وسیع است و با توجه بیش از حد به صادرات نباید از این بازار غافل شویم زیرا توجه به بازار داخل باعث رونق تولید و اشتغال خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر