حسینی‌کیا مطرح کرد:

پیش بینی کاهش قیمت لوازم خانگی در بازار

عصر کالا- عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از کاهش قیمت لوازم خانگی در روزهای آینده خبر داد.

پیش بینی کاهش قیمت لوازم خانگی در بازار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از خانه ملت ، سیدجواد حسینی کیا عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس  از کاهش قیمت لوازم خانگی در بازار خبر داد و گفت: تیراژ لوازم خانگی به علت تحریم و کاهش واردات مواد اولیه در مقطع کوتاهی کم شد و به موجب آن قیمت این کالا نیز در بازار افزایش چشم‌گیری پیدا کرد.

    مواد اولیه موردنیاز تولید لوازم خانگی تامین شد

    نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر تولیدکنندگان توانسته‌اند قطعات موردنیاز تولید را وارد کشور کنند، افزود: داخلی‌سازی یکی دیگر از عوامل رونق تولید است؛ در واقع تولیدکنندگان لوازم خانگی در ماه‌های اخیر توانستند بخشی از قطعات موردنیاز را در داخل تولید کنند در نتیجه میزان تولید به ثبات رسید و التهاب بازار از بین رفت.

    بومی‌سازی کشور را از آفت تحریم‌ها و نوسانات قیمتی نجات می‌دهد

    وی با بیان اینکه بومی‌سازی می‌تواند کشور را از آفت تحریم‌ها و نوسانات قیمتی نجات دهد، اظهار کرد: در سال جاری باید تمام زیرساخت های موردنیاز برای تحقق رونق تولید آماده شود.

    با برطرف شدن مشکلات و تنظیم شدن نظام عرضه و تقاضا در روزهای آینده شاهد کاهش قیمت لوازم خانگی هستیم، نظارت سازمان‌های نظارتی مانند سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده از ورود دلالان به بازار جلوگیری می‌کند در نتیجه این عملکرد قیمت‌ها کاهشی شده و به ثبات می‌رسد

    کاهش نرخ ارز باعث اُفت قیمت لوازم خانگی می‌شود

    این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر کاهش نرخ ارز باعث آرامش بازار شده است و تولیدکنندگان دغدغه‌ای برای تولید ندارند در نتیجه کاهش قیمت‌ها امری حتمی است.

    حسینی کیا تصریح کرد: اگرچه وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال رفع موانع تولید است اما باید تدابیری ویژه‌ای اتخاذ شود تا میزان تولید افزایش پیدا کرده و از تعطیلی کارخانه‌ها جلوگیری شود.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه با برطرف شدن مشکلات و تنظیم شدن نظام عرضه و تقاضا در روزهای آینده شاهد کاهش قیمت لوازم خانگی هستیم، ادامه داد: نظارت سازمان‌های نظارتی مانند سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده از ورود دلالان به بازار جلوگیری می‌کند در نتیجه این عملکرد قیمت‌ها کاهشی شده و به ثبات می‌رسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر