چگونه از اصل بودن لوازم‌خانگی مطلع شویم؟

عصر کالا- متقاضیان خرید لوازم خانگی می‌توانند جهت اطلاع از نمایندگی‌های رسمی به آدرس gatc.ir مراجعه کنند و جهت اطلاع از اصلی یا تقلبی بودن محصول با شماره مرکز ارتباط با مشتریان برند مربوطه تماس بگیرند. علاوه بر این، می‌توانند جهت اطمینان از خدمات پس از فروش از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان استعلام بگیرند.

چگونه از اصل بودن لوازم‌خانگی مطلع شویم؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، حمیدرضا غزنوی - سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی - درباره مسائل مختلفی که در بازار فروش لوازم‌خانگی به وجود آمده و برخی محصولات تقلبی به جای محصولات اصلی به متقاضیان فروخته می‌شود، اظهار کرد: متقاضیان خرید لوازم‌خانگی می‌توانند جهت اطلاع از اصلی یا جعلی بودن محصول خریداری شده و اطمینان از صحت خدمات پس از فروش آن می‌توانند سریال محصول را به مرکز ارتباط با مشتریان برندهای تولید شده گزارش کرده و جهت اطمینان از خدمات پس از فروش محصول نیز علاوه بر مورد قبلی، با دفتر خدمات پس از فروش سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان تماس برقرار کنند.

    وی همچنین در مورد آخرین وضعیت قیمت لوازم‌خانگی در بازار با توجه به فضای کاهشی قیمت ارز طی روزهای اخیر بیان کرد: آنچه باید به آن توجه کنیم این است که قیمت لوازم خانگی بر اساس ارز سامانه نیما تعیین می‌شود و در حال حاضر قیمت ارز در این سامانه رقمی معادل 8000 تا 8500 تومان است.

    سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ادامه داد: فضای کاهشی بازار ارز هنوز به سامانه نیما تسری پیدا نکرده است و درحالیکه قیمت ارز حدود 3800 تومان بود به 8000 تا 8500 تومان در این سامانه رسیده است اما در مورد بازار آزاد قیمت‌ها کاهش یافته است؛ هر چند که فعالیت تولیدکنندگان به قیمت ارز آزاد مربوط نمی‌شود و اگر قرار است شاهد کاهش قیمت لوازم‌خانگی باشیم باید قیمت ارز ارائه شده در سامانه نیما کاهش یابد.

    غزنوی در پاسخ به اینکه اگر قیمت ارز ارائه شده در سامانه نیما کاهش یابد آیا شاهد کاهش قیمت لوازم خانگی در بازار خواهیم بود؟ گفت: قیمت ارز در سامانه نیما بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود. به طور حتم اگر قیمت‌ها در این سامانه کاهشی باشد بر قیمت لوازم خانگی بی تاثیر نیست و طی دوره زمانی مشخص شاهد کاهش قیمت خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر