مدیرعامل شرکت بازرسی و کیفیت:

تدوین آیین‌نامه جدید برای نظارت بر شرکت‌های خدمات پس از فروش لوازم خانگی

عصر کالا- مدیرعامل شرکت بازرسی و کیفیت اظهار داشت: در حال حاضر بهترین راه برای برخورد با این شرکت‌های غیرمجاز اطلاع‌رسانی صحیح از سوی برندها است در پروتکل جدیدی که ما در حال تدوین آن هستیم یکی از بندها نحوه معرفی افراد تعمیرکار و ارائه مشخصات است که مشتری به آنها اجازه ورود به منزل بدهد.

تدوین آیین‌نامه جدید برای نظارت بر شرکت‌های خدمات پس از فروش لوازم خانگی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایلنا، گلپایگانی مدیرعامل شرکت بازرسی و کیفیت در خصوص نظارت بر فعالیت‌های شرکت‌های خدمات پس از فروش لوازم خانگی گفت: ما سعی کردیم این شرکت‌ها را ساماندهی کنیم و فعالیت آنها تحت چارچوب و اصول باشد اما برخی از شرکت‌ها در برابر این امر مقاومت می‌کنند اما شرکت‌هایی که کیفیت بالایی دارند از این روش استقبال کردند زیرا عملکرد ضعیف و نابسامانی شرکت‌های خدمات پس از فروش کوچک عملکرد این شرکت‌ها را تحت تاثیر قرار داده و یک نوعی جو بی‌اعتمادی ایجاد کرده است.

    وی ادامه داد: شرکت‌های بزرگ به شدت دنبال اجرایی شدن این طرح هستند تا سره و ناسره از یکدیگر شناخته شوند ضمن اینکه الزامات خوبی تعریف شده و دو دوره کارهای بازرسی صورت گرفته و گزارش آن به وزارت صنعت ارسال شده است. متاسفانه در چند وقت اخیر شرکت‌های غیرمجازی که به اسم برندهای بزرگ فعالیت می‌کنند و در فضای مجازی و حقیقی تبلیغات گسترده‌ای انجام می‌دهند باعث بروز برخی مشکلات شده‌اند و ما از طرف سازمان استاندارد در حال تنظیم برنامه‌ای برای کنترل و نظارت بر روی این شرکت‌ها هستیم.

    وی ادامه داد: در واقع این وظیفه سازمان‌ حمایت از مصرف‌کنندگان است اما تا آنجایی که ما اطلاع داریم شرکت‌هایی که مجوز می‌گیرند برای آنها چارچوب‌هایی تعریف می‌شود و بر روی رعایت آنها نظارت صورت می‌گیرد که بالطبع با نظارت ما نیز این امر شدت پیدا خواهد کرد.

    گلپایگانی تصریح کرد: این روند برای شرکت‌های دارای مجوز از سوی وزارت صنعت است اما برخی شرکت‌ها که هیچ مجوزی از سوی برندهای تولیدکننده و واردکننده لوازم خانگی ندارند در چارچوب تشکل‌ها و اتحادیه‌ها فعالیت می‌کنند.

    وی با اشاره به سازماندهی شرکت‌های امدادخودرو و برخورد با تخلفات شرکت‌های بدون مجوز گفت: در حوزه لوازم خانگی نیز همان اتفاقی که در امدادخودروها شاهد بودیم در حال رخ دادن است متاسفانه بعد از وقوع اتفاقات و مشکلات و تعدد شکایت‌ها الزامات و قوانین جدید تعریف می‌شود.

    وی تصریح کرد: در حال حاضر بهترین راه برای برخورد با این شرکت‌های غیرمجاز اطلاع‌رسانی صحیح از سوی برندها است در پروتکل جدیدی که ما در حال تدوین آن هستیم یکی از بندها نحوه معرفی افراد تعمیرکار و ارائه مشخصات است که مشتری به آنها اجازه ورود به منزل بدهد متاسفانه کار به جایی باید برسد تا برای آنها فکری کرد.

    مدیرعامل شرکت بازرسی و کیفیت در خصوص دستگاه‌های شهربازی گفت: بعد از وقوع برخی حادثه‌های تلخ ما از طرف سازمان استاندارد ماموریت پیدا کردیم که بر روی دستگاه‌های بزرگ که به لحاظ فنی از لوازم هیدرولیک و مکانیکی سنگین استفاده می‌کنند نظارت کنیم و خوشبختانه از آن تاریخ به بعد تا حالا هیچ حادثه‌ای نداشتیم این نظارت در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر