جوابیه وزارت صنعت ، معدن و تجارت به برخی رسانه ها :

فرآیند بومی سازی لوازم خانگی در کشور ادامه دارد

عصر کالا- مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت طی جوابیه ای اعلام کرد با سرمایه‌گذاری مشترک بخش خصوصی و شرکت کره‌ای LG محصولات لوازم خانگی در کشور تولید شده است.

فرآیند بومی سازی لوازم خانگی در کشور ادامه دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از شاتا، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، پیرو درج مطلبی با عنوان  «حمایت وزیر صنعت، معدن و تجارت از یک برند مشهور کره‌ای» مواردی به شرح ذیل را جهت تنویر افکار عمومی اعلام کرد.
1ـ شرکت گلدیران با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از چندین سال قبل با همکاری مشترک با شرکت کره‌ای LG، نسبت به تولید محصولات لوازم خانگی در کشور اقدام نموده است. در سالهای اخیر با پیگیری‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و ابلاغ سیاست‌های مورد نظر، شرکت مذکور نسبت به افزایش عمق ساخت داخل محصول خود اقدام و سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی را در این زمینه انجام داده که باعث افزایش اشتغال، انتقال فناوری، تعمیق ساخت داخل و همچنین استقرار خطوط کامل تولید در برخی از محصولات این شرکت شده است. همچنین در آینده نزدیک و با پیگیری‌های وزارت متبوع، فرایند بومی‌سازی سایر محصولات نیز ادامه خواهد داشت.
2ـ درخصوص قاعده 2ـ‌الف، تشخیص دامنه عملیات کاری (Working Operation) که تعریف آن به عنوا یکی از ارکان شمولیت در این قاعده ذکر گردیده است، به دلیل تنوع و گستردگی محصولات صنعتی جزو وظایف ا ین وزارت محسوب می‌گردد. لذا اعلام‌نظر وزارت متبوع به گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز در این چارچوب صورت پذیرفته و درخواست هیچ‌گونه بخششی در اخذ حقوق قانونی دولت موضوعیت ندارد.
3ـ واردات اجزاء‌و قطعات توسط این شرکت نیز طبق تعرفه مصوب در کتاب مقررات صادرات و واردات و با پرداخت حقوق ورودی متعلقه انجام و ترخیص قطعی آنها صورت گرفته است. سوال اینجاست که در صورت بروز هرگونه تخلف احتمالی، چگونه در مبادی ورودی ممانعت لازم توسط دستگاه ذی‌ربط بعمل نیامده است.
4ـ از رسانه‌های گروهی و مطبوعات انتظار می‌رود با تشخیص صحیح از فضای کنونی اقتصاد کشور که نیازمند آرامش و ایجاد اطمینان در سرمایه‌گذاران و صاحبان صنعت است، نسبت به انتشار اخبار آگاهانه‌تر عمل نموده و دولت و بخش خصوصی را در اجرای سیاست‌های رونق تولید و اقتصاد مقاومتی یاری نمایند و بطور جد از تخریب و ایجاد التهاب در فضای کسب و کار کشور اجتناب گردد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
مطالب مرتبط
مطالب مرتبط بیشتر