افت خرید و فروش لوازم خانگی + وضعیت قیمت‌ها

عصر کالا- رئیس اتحادیه صنف توزیع‌کنندگان لوازم‌خانگی از کاهش ۷۰ درصدی خرید و فروش لوازم خانگی نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: به همین دلیل قیمت‌ها تغییر چندانی نداشته است.

افت خرید و فروش لوازم خانگی + وضعیت قیمت‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از گسترش نیوز ، سیدمرتضی میری افزود: امروز در بازار لوازم خانگی، موضوع اصلی ویروس کرونا است که رکود سنگینی بر این بازار حاکم کرده است.

    وی بیان‌ داشت: افرادی که نیاز واقعی به لوازم‌خانگی دارند به بازار مراجعه می‌کنند، اما سایرین به دلیل متمرکز شدن بر ویروس کرونا و تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی‌کننده، هیچ رغبتی به تعویض لوازم خانگی منازل خود در این شرایط ندارند.

    وی، دو خواسته اصلی این اتحادیه از مسوولان بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی را جلوگیری از برگشت خوردن چک‌ها و تسهیل در دریافت مالیات سال 98 عنوان کرد و گفت:‌ از مسوولان خواهشمندیم با توجه به کسادی بازار، در این دو مورد به یاری کسبه بپردازند.

    رئیس اتحادیه صنف توزیع‌کنندگان لوازم‌خانگی، همچنین از ترخیص بیش از 100 کانتینر لوازم‌خانگی که بین یک تا یک سال و نیم در گمرکات مختلف کشور باقی مانده بود خبر داد و گفت: این کالاها شامل یخچال‌های معمولی و ساید بای ساید، لباسشویی و ظرفشویی است که عمده آنها از آلمان و ترکیه وارد شده بود.

    وی در عین حال خاطر نشان‌کرد: ‌در بازار لوازم‌خانگی، کالا به وفور وجود دارد؛ از جمله همه محصولات برند جی‌پلاس وارد بازار شده و برند سام نیز همه کالاهای خود به جز تلویزیون را راهی بازار کرده است.

    میری اظهار امیدواری کرد که با برطرف شدن مسایل مربوط به ویروس کرونا، سایر محصولات برند سام نیز وارد بازار شود.

    بررسی آمارهای منتشر شده وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید 621‌هزار و 900 دستگاه یخچال و فریزر از آغاز امسال تا پایان دی‌ماه و رشد 6.3‌درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

    برپایه این آمارها، تا پایان دی‌ماه تولید لباسشویی با ثبت رشد 30.5‌درصدی در مقایسه با 10 ماهه پارسال به 572‌هزار و 900 دستگاه رسید.

    در این مدت 709 هزار و 800 دستگاه کولر آبی توسط کارخانجات مختلف کشور تولید شد که رشد 23.7‌درصدی نشان می‌دهد.

    تولید تلویزیون در این مدت با افت مواجه شد و کارخانجات 621 هزار و 900 دستگاه تلویزیون تولید کردند که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته حاکی از کاهش 5.3 درصدی است.

    بر اساس آمارهای رسمی تا 18 اسفند 6 هزار و 566 نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و 194 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر