تولید ۲۳ قلم کالای صنعتی ایرانی در سال ۹۵ قد کشید

عصر کالا- آمارها نشان می دهد تا اول اسفند ماه ۹۵ بیش از ۲۳ قلم کالای ایرانی با افزایش تولید همراه بوده است.

تولید ۲۳ قلم کالای صنعتی ایرانی در سال ۹۵ قد کشید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از میزان، بر اساس آمار وزارت صنعت،معدن و تجارت در 11 ماه منتهی به اسفند 95 با افزایش طرح های حمایتی دولت از تولید و اشتغال کالاهای داخلی با رشد تولید مواجه بوده اند و تنها 8 کالای صنعتی ایرانی بنا بر دلایل فصلی و تقاضای بازار تولید کمتری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته اند.


    در این بازه زمانی کمباین ، ماشین لباسشویی ، انواع اتوبوس و مینی بوس ، انواع سواری و کامیون کشنده ایرانی  به ترتیب با 84 ، 61.5 ، 44.3 ، 41.8 و 36.6 درصد افزایش تولید ، مقام اول تا پنجم ارتقا سطح تولید را از آن خود کرده اند.

    بنا بر این گزارش تا اسفند ماه 95 در کشور بیش از یک میلیون و 138 هزار دستگاه انواع خودروی سواری تولید شده که این رقم در مقایسه با تولید 803 هزار دستگاه در مدت مشابه سال قبل 41.8 درصد افزایش یافته است.

    نگاهی به آمار تولید در سال گذشته که گزارش مربوط به 11 ماهه آن منتشر شده نشان می دهد در این مدت بیش از 621 هزار تن پودر شوینده ایرانی تولید شده  که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن ،  7.4 درصد افزایش یافته است.

    همچنین با توجه به حمایت وزارت صنعت،معدن و تجارت از توسعه صنعت لاستیک سازی در کشور در سال گذشته و تا اسفند 95 بیش از 204 هزار تن انواع لاستیک در کشور تولید شد، که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آن رشد 16 درصدی را در تولید لاستیک رقم زده است.

    گزارش وزارت صنعت،معدن و تجارت حاکی است در 11 ماه منتهی به اسفند 95 در کشور حدود یک میلیون و 323 هزار دستگاه تلویزیون،819 هزار دستگاه یخچال و فریزر و 744 هزار دستگاه ماشین لباسشویی تولید شده که به ترتیب 9.9 ، 21.7 و 61.5 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال 94 افزایش یافته است.

    در این میان کمترین میزان رشد تولید به فرش ماشینی ،چرم و انواع پایپوش تعلق داشته است و با توجه به برنامه ریزی های انجام شده تنها 8 قلم کالای صنعتی از جمله کارتن،انواع الیاف و نخ های مصنوعی به دلیل شرایط فصلی و یا کاهش تقاضای بازار با کاهش تولید مواجه بوده اند.

    افزایش تولید در برخی محصولات صنعتی موجب افزایش صادرات این محصولات و نیز ایجاد بازارهای جدید برای عرضه محصولات ایرانی شده است.

    کارشناسان پیش بینی می کنند با اثربخشی طرح های رونق تولید دولت در سال 96 ، تولید محصولات ایرانی افزایش مطلوب و قابل قبولی داشته و این افزایش می تواند در افزایش صادرات و ایجاد اشتغال نیز تاثیر مهمی داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر