گوشی های همراه فاقد برگ سبز کالای قاچاق است

عصر کالا- رییس اتحادیه صنف دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران برخی ابراز نظرها درباره جمع نکردن گوشی های همراه فاقد برگ سبز را برخلاف قانون دانست و تاکید کرد افراد خارج از جایگاه قانونی باید از بیان مطالب نادرست بپرهیزند.

گوشی های همراه فاقد برگ سبز کالای قاچاق است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایرنا، غلامحسین کریمی خراسانی گفت: گوشی های همراه که بدون برگ سبز وارد کشور می شوند در ردیف کالای قاچاق محسوب می شود و ستاد مبارزه با کالای قاچاق با آنها برخورد می کند.
    این فعال بازار تلفن همراه اضافه کرد: اینکه برخی افراد بدون برخورداری از جایگاه قانونی خلاف این موضوع را بیان کرده و آن را زیر سوال ببرند، اقدامی ناپسند و خلاف قانون است.
    رییس اتحادیه صنف دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران گفت: جمع آوری گوشی های همراه بدون برگ سبز طبق قانون ستاد مبارزه با قاچاق کالا، لازم الاجراست و گفته هایی مبنی بر اینکه این گوشی ها جمع آوری نمی شوند خلاف قانون است.
    چندی پیش «ابراهیم درستی» نایب رییس اتاق اصناف ایران، در گفت وگو با یکی از پایگاه های خبری اعلام کرد: طرح جمع آوری تلفن های همراه بدون برگ سبز از پانزدهم مهرماه امسال در تهران و سطح کشور کذب است و نگرانی در این زمینه برای واحدهای صنفی وجود ندارد.
    کریمی خراسانی تاکید کرد «چنین ابراز نظری نه فقط خلاف قوانین جاری و مصوبه های دستگاه های مسوول کشور است، بلکه می تواند تشویق به رعایت نکردن قانون تلقی شود».
    وی ادامه داد: به طور یقین فقدان برگ سبز گمرکی موید انجام نشدن تشریفات قانونی واردات کالا و در نتیجه قاچاق و غیرقانونی بودن آن به حساب می آید و تشویق گروهی از جامعه به رعایت نکردن قانون، به استناد بند الف ماده 126 قانون مجازات اسلامی، معاونت در جرم به شمار می رود.
    رییس اتحادیه صنف دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران بیان کرد:شایسته نیست مسوولان اصناف کشور سخنانی مخالف صریح قوانین عنوان کنند و جایگاه قانونی خود را زیر سوال ببرند.
    به گزارش ایرنا، چندی پیش سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نشستی خبری درباره اجرای طرح کددار کردن (رجیستری) گوشی تلفن همراه در کشور گفت مرحله آزمایشی این طرح بزودی اجرا می شود.
    طرح رجیستری یا کددار کردن گوشی تلفن همراه برای مقابله با قاچاق تلفن همراه در دستور کار قرار گرفته است. این طرح یک بار دیگر در سال 1385 اجرا شده بود که متوقف شد.
    ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اردیبهشت امسال اجرای این طرح را تصویب کرد و دو ماه به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فرصت داد این طرح را اجرا کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر