کاهش قیمت موبایل در پی تغییر قانون مالیاتی

عصر کالا- رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی گفت: با تصمیم کمیسیون تلفیق مجلس برای اخذ هزینه مالیات بر ارزش افزوده از خریدار به جای وارد کننده، قیمت گوشی موبایل و اختلاف قیمت گوشی قاچاق و رسمی کاهش می یابد.

کاهش قیمت موبایل در پی تغییر قانون مالیاتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از فارس، غلامحسین کریمی  با اشاره به اینکه از 24 شرکت دارای مجوز واردات گوشی‌های آیفون حدود  6 شرکت فعال شده‌اند و حدود 2 شرکت نیز در حال تکمیل مدارک برای اخذ مجوز هستند، گفت: به دلیل اختلاف قیمت گوشی‌های قاچاق و رسمی واردات برای این شرکت‌ها توجیه اقتصادی ندارند و نمی توانند کالای رسمی خود را در بازار بفروشند.

     رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم وابسته از اختلاف قیمت 130 هزار تومانی آیفون قاچاق و آیفون واردات رسمی در بازار خبر داد و گفت: این اختلاف قیمت برای خریدار انگیزه خرید گوشی قاچاق را ایجاد می‌کند.

    وی ادامه داد: این اختلاف قیمت به دلیل پرداخت هزینه‌های واردات از جمله مالیات بر ارزش افزوده است که اخیرا در کمیسیون تلفیق مجلس پرداخت هزینه مالیات بر ارزش افزوده از وارد کننده رسمی به خریدار کالا منتقل شده و این امر به کاهش هزینه‌های تمام شده جنس قانونی منجر می‌شود.

    کریمی اظهار امیدواری کرد: با تصویب این قانون اختلاف قیمت گوشی قانونی و گوشی قاچاق کاهش یابد و توجیه خرید گوشی قاچاق از بین رود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر