کدهای دستوری موبایل حذف نمی شود

عصر کالا- رئیس کارگروه ارتباطات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعضای این کارگروه برای بررسی نهایی طرح لغو کدهای دستوری موبایل از بانک مرکزی بازدید می کنند، گفت:سرویس USSD حذف نمی شود.

کدهای دستوری موبایل حذف نمی شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، رمضانعلی سبحانی فر با اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای جلوگیری از تصمیم بانک مرکزی مبنی بر قطع کدهای دستوری تلفن همراه (ستاره مربع) اظهار داشت: هفته آینده طی جلسه ای با بانک مرکزی، این موضوع را پیگیری کرده و امیدواریم در این جلسه تصمیم نهایی در مورد این موضوع گرفته شود.

    وی با بیان اینکه هفته آینده کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس شورای اسلامی از بانک مرکزی بازدید خواهد داشت، افزود: در این جلسه با مسئولان بانک مرکزی درخصوص تعیین تکلیف USSD به نتیجه می رسیم.

    رئیس کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس تاکید کرد: پس از بررسی جوانب این طرح، برای آن تصمیم گیری نهایی صورت می گیرد.

    سبحانی فر با تاکید بر اینکه سرویس USSD حذف نمی شود، گفت: به هیچ عنوان موافق با حذف کدهای دستوری موبایل نیستیم و جلسه هفته آینده نیز برای مذاکره و تصمیم گیری در مورد ادامه روند اجرای این سرویس در کشور است.

    بانک مرکزی طی ابلاغیه ای دستور قطع کدهای دستوری تلفن همراه (ستاره مربع) را از 15 بهمن ماه 96 صادر کرده بود که این تصمیم با اعتراض نمایندگان مجلس روبرو شد.

    به اعتقاد نمایندگان مخالف این تصمیم، بسیاری از کاربران تلفن همراه از طریق این کدهای دستوری سرویس هایی مانند پرداخت و شارژ اعتباری دریافت می کنند و اغلب مشترکان موبایل در مناطق محروم و روستایی و نیز مشترکان بی بضاعت و کسانی که گوشی هوشمند ندارند از این سرویس استفاده می کنند و نباید بدون روش جایگزین، آن را قطع کرد.

    گفته می شود پرداخت از طریق کدهای دستوری روزانه حدود 70 میلیون تراکنش را رقم می زند و حدود 40 میلیون نفر از طریق این سرویس، تراکنش زیر 40 هزار تومان دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر