در تازه ترین نسخه؛

کیبورد جدید گوگل رونمایی شد

آموزش کد مورس به کاربران

عصر کالا- گوگل کدهای مورس را برای کیبورد دستگاه های آی او اس ارائه کرده است. همچنین این شرکت اپلیکیشنی ارائه کرده که در کمتر از یک ساعت کدهای مورس را به کاربر می آموزد.

کیبورد جدید گوگل رونمایی شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، گوگل اعلام کرده کد های مورس را برای Gboard در iOS به کار می گیرد. این شرکت برای نخستین بار کد مورس را پس از ارائه نسخه اندروید Gboard در مدت کوتاهی برای IOS نیز ارائه کرد.

    علاوه بر آن گوگل ادعا می کند نسخه اندروید شامل چند ارتقا نیز شده است. به هرحال پس از فعال سازی این قابلیت، کدهای مورس بخش کیبورد را با دو نقطه بزرگ و آیکون dash پر می کنند. هنگام ضربه روی آیکون ها کلمات پیشنهادی بالای کیبورد نمایش داده می شوند.

    گوگل همچنین یک بازی آموزش تایپ مورس نیز ابداع کرده که به کاربران کدهای مورس را در کمتر از یک ساعت آموزش می دهد. می توان از این قابلیت در موبایل و دسکتاپ هم استفاده کرد.

    تانیا فینلایسون یکی از برنامه نویسان گوگل که در پروژه کد مورس همکاری داشته، در یک پست وبلاگی نوشته است: بیشتر فناوری های امروزی برای بازارهای انبوه تهیه شده اند. متاسفانه این بدان معناست که معلولان از این جبهه عقب مانده اند. توسعه ابزارهای ارتباطی اهمیت زیادی دارد. اکنون اگر کسی بخواهد کد مورس را آزمایش کند، می تواند با کمک موبایلش آن را بیاموزد. کاربر فقط با دانلود کردن اپلیکیشن می تواند با کد مورس ارتباط برقرار کند.

    به گفته فینلایسون Gboard اندروید به کاربر اجازه می دهد چند سوییچ خارجی به دستگاه اضافه کند. بنابراین فردی با توانایی حرکتی محدود می تواند به راحتی با دستگاه کار کند.

    کد خبر 4344733

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر