پشتیبانی (Gboard) از زبان فارسی

عصر کالا- بعد از مدت ها انتظار، (Gboard) از فارسی پشتیبانی کرد!

پشتیبانی (Gboard) از زبان فارسی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از میزان، بعد از مدت ها انتظار، (Gboard) از فارسی پشتیبانی کرد!

    هم قدم با کیبورد فارسی، امکان تایپ صوتی نیز به زبان فارسی یکی از مواردی به نظر است که ایرانی ها از ان محروم بودند! متاسفانه نه گوگل و نه اپل در زمینه آنچنان علاقه ای تاکنون نداشته اند. ولی با افزوده شدن زبان فارسی در کیبورد گوگل Gboard از این پس حتی می توانید به زبان فارسی حرف بزنید و تایپ شده تحویل بگیرید!

     

    حدود یک سال پیش بود که گوگل از Gboard در iOS رونمایی کرد، کیبوردی کامل و البته کارا که می‌تواند تمامی‌نیاز‌های شما را مرتفع کند! متاسفانه مشابه تمامی‌کیبورد‌های متداول و کاربردی تولید شده برای آیفون این کیبورد هم از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کرد، اما خبر خوبی برای شما آیفونی‌های داریم، در نسخه جدید این کیبورد زبان فارسی هم افزوده شده و شاهد حضور کاراکتر‌های فارسی و البته امکان تایپ صوتی به زبان فارسی در پرطرفدار ترین گوشی در میان ایرانی‌ها هستیم!

    متاسفانه تا به حال شاهد پشتیبانی کاملی از زبان فارسی و البته کیبورد فارسی در iOS نبوده ایم. کیبورد‌های متفاوت و خوبی هم در این زمینه منتشر شده اند که می‌توان FarsTap را به عنوان بهترین گزینه در میان تمامی‌کیبورد‌های فارسی نام برد.

    GBOARD و امکان تایپ فارسی در آیفون‎

    هم قدم با کیبورد فارسی، امکان تایپ صوتی نیز به زبان فارسی یکی از مواردی به نظر است که ایرانی‌ها از ان محروم بودند! متاسفانه نه گوگل و نه اپل در زمینه آنچنان علاقه ای تاکنون نداشته اند. ولی با افزوده شدن زبان فارسی در کیبورد گوگل Gboard از این پس حتی می‌توانید به زبان فارسی حرف بزنید و تایپ شده تحویل بگیرید!

    اگر شما هم اپلی هستید، کافی ست از App Store برنامه Google یا Gboard را نصب کنید و سپس در تنظیمات گوشی به بخش Keyboards رفته و Google Keyboard را اضافه کنید. با این کار، کیبورد انگلیسی به دستگاه شما اضافه می‌شود. اگر روی علامت کره‌ی زمین دستتان را نگه دارید، Settings مربوط به کیبورد گوگل را خواهید دید. آن‌جا بروید و از بخش Languages زبان فارسی را اضافه کنید…

    همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، اگر روی کلید Space (فاصله) دستتان را کمی‌نگه دارید، می‌توانید به راحتی بخوانید و گوگل به بهترین شکل برایتان بنویسد! (طبیعتاً می‌دانید که اینترنت لازم است) خوشبختانه امکان تایپ صوتی تعبیه شده در این کیبورد واقعا کاربردی و آسان است و به سختی می‌توان این ابزار را به خطا انداخت!

     

    از این پس نیازی به نصب چندین کیبورد بر روی آیفون نخواهید داشت. حتی کیبورد انگلیسی را نیز حذف کنید، چرا که جی بورد با پشتیبانی از تمامی‌زبان‌های مورد نیاز و فعال نگاه داشتن 5 زبان در لحظه امکان سوئیچ بسیار سریع را در اختیار کاربران قرار داده و بدون شک کاربران فارسی زبان را راضی خواهد کرد.

    از جمله موارد دیگر امکان تایپ به صورت Swipe، تایپ هوشمند (یعنی پیشنهاد کلمه‌ی بعدی) و استفاده آسان از شکلک‌ها در خود کیبورد است، که بدون شک برای شما هم لذت بخش خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر