کیبورد فارسی در آی او اس ۱۱ به صورت رسمی اضافه شد

عصر کالا- کیبورد فارسی در آی او اس ۱۱ افزوده شد.

کیبورد فارسی در آی او اس ۱۱ به صورت رسمی اضافه شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از گجت نیوز، کاربران با استفاده از کیبورد استاندارد فارسی در آی او اس 11 (iOS 11) می‌توانند بدون نیاز به ابزارهای جانبی و به راحت‌ترین شکل ممکن تایپ کنند.

    یکی از مهمترین اخبار رویداد بزرگ توسعه‌دهندگان اپل یعنی کنفرانس WWDC 2017 انتشار آی او اس 11 بود که قابلیت‌های زیادی را به گوشی های موبایل آیفون و تبلت های آیپد خواهد آورد. در حال حاضر نسخه بتای این سیستم عامل عرضه شده که استفاده از آن برای تمامی کاربران میسر نیست. انتظار می‌رود بعد از استفاده آزمایشی از نسخه جدید آی او اس و باگ‌زدایی کامل آن، نسخه رسمی در پاییز سال جاری عرضه شود.

    قابلیت‌های زیادی در این نسخه جدید گنجانده شده است که شاید مهمترین آن برای کاربران ایرانی افزوده شدن کیبورد استاندارد فارسی باشد. به منظور اضافه کردن کیبورد فارسی در آی او اس 11 باید به مسیر Keyboard > Keyboards رفته و بعد از انتخاب گزینه Add New Keyboard گزینه فارسی یا همان Persian را انتخاب کنید.

    مزیت استفاده از کیبورد فارسی در آی او اس 11

    مهمترین مزیت کیبورد فارسی در iOS 11 امکان نوشتن اعداد به صوت فارسی و همچنین اضافه کردن نیم فاصله است. امکان قرار دادن حرکات کسره و ضمه برای خوانایی بیشتر در زمان‌های لازم از دیگر ویژگی‌هایی است که به لطف افزوده شدن این کیبورد در اختیار کاربرن قرار می‌گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر