تولید انبوه مینی‌بوس‌های خودران توسط گوگل چینی

عصر کالا- شرکت بزرگ "بایدو"( Baidu) تولید انبوه اولین مینی‌بوس خودران چین را آغاز کرده است. این شرکت قصد دارد این شبکه مینی‌بوسی را در فرودگاه‌هاو مناطق گردشگری به کار گیرد.

تولید انبوه مینی‌بوس‌های خودران توسط گوگل چینی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، شرکت بزرگ "بایدو"( Baidu) یک وب‌گاه جستجوگر چینی است که دارای 57 خدمت گوناگون، از جستجو گرفته تا شبکه‌های اجتماعی است.
    این شرکت شبکه تولید مینی‌بوس های خودران خود را برای اولین بار در چین به تولید انبوه رساند.
    شرکت بایدواعلام کرد این مینی‌بوس که موسوم به "آپولونگ"( Apolong) است، 8هشت صندلی دارد.

     

    صندلی راننده، فرمان، شتاب‌دهنده و ترمز در این مینی‌بوس موجود نیست.
    این مینی‌بوس می‌تواند بدون دخالت انسان موانع راه را رد کند و به صورت خودکار حمل و نقل مسافران را انجام دهد. بدون اینکه نیاز به راننده باشد.
    این شرکت که با عنوان "گوگل چینی" نیز شناخته می شود، گفت: این مینی‌بوس آبی رنگ  شش جایگاه برای ایستادن مسافران نیز دارد که در مجموع قادر به حمل 14 مسافر است. قرار است این مینی‌بوس در فرودگاه‌ها، مناطق گردشگری و دیگر مناطق سربسته در چند شهر از جمله "پکن"، "گوانگژو"  و"شنزن" مورد استفاده مسافران قرار گیرد.

    این مینی‌بوس می‌تواندپس از دو ساعت شارژ، تا مسافت 100 کیلومتر را با سرعت 60 کیلومتر بر ساعت طی کند.
    اخیرا "بایدو"  با شرکت "سافت بانک" (SB Drive) و کمپانی خودروسازی "King Long " مشارکت کرده است تا اوایل سال آینده این سرویس مینی‌بوس خودران را در ژاپن نیز توسعه دهد.
    "آپولونگ" که با همکاری کمپانی "King Long" توسعه یافته است، دارای سیستم و تجهیزاتی مانند خودروی خودران "آپولو" بایدو است و قادر به عملیات در سطح چهار است.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر