شرکت های ژاپنی از دریافت سفارش هواوی خودداری کردند

عصر کالا- تازه ترین گزارش ها نشان می دهد بزرگترین شرکت های تلفن های هوشمند ژاپن از دریافت سفارش شرکت هواوی چین خودداری کرده اند.

شرکت های ژاپنی از دریافت سفارش هواوی خودداری کردند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست چین روز چهارشنبه نوشت این اقدام پس از آن اتفاق می افتد که آمریکا فعالیت هواوی و دستیابی این شرکت چینی به تجهیزات آمریکایی را ممنوع کرد و به دنبال بیرون راندن این شرکت از بازار کشورهای اروپایی و آمریکا است.
    همزمان اپراتورهای بی سیم در ژاپن بتدریج استفاده از تلفن ها و تجهیزات هواوی را در سامانه های خود ممنوع و علت آن را تدابیر امنیتی اخیر آمریکا توصیف کرده اند.
    'ان تی تی دوکومو' بزرگترین اپراتور تلفن ژاپن می گوید که از گرفتن سفارش تلفن های جدید هواوی مدل پی 30 خودداری کرده است شرکت 'کی دی دی آی' ژاپن رقیب دوکومو هم تاکید کرده است که فعلا برنامه ای برای معرفی این تلفن جدید ندارد.
    شرکت مخابراتی سافت بانک موبایل ژاپن نیز همین نگرانی ها را مطرح کرده و افزوده است در حال بررسی مراتب برای دسترسی به نرم افزارهای مربوط است و اینکه به دلایل امنیتی باید به طور دقیق این مسایل مورد بررسی قرار گیرد.
    آمریکا گفته است که این شرکت برای دولت چین جاسوسی می کند و دیگر نباید اجازه داد به فناوری ها و تجهیزات آمریکایی و غربی دست پیدا کند با این حساب هواوی اعلام کرده است خود را بر روی ساخت نرم افزارهای جدید معطوف می کند تا این محدودیت ها را خنثی کند.
    به رغم اعلام شرکت های ژاپنی مبنی بر معرفی نکردن مدل جدید هواوی هنوز هیچ یک از آنها نگفته اند که ارایه خدمات و فروش تلفن های هواوی را ممنوع می کنند.
    شرکت آمریکایی اپل از بابت این اتفاقات ابراز نگرانی کرده و افزوده است در بازار چین هواوی به مراتب محبوب تر از اپل است و برای همین تقابل آمریکا و چین می تواند برای اپل بسیار زیانبار باشد.
    شماری از تحلیلگران بر این باورند که استمرار رویارویی دو کشور بر سر هواوی نه تنها باعث توقف مذاکرات تجاری می شود بلکه کل روابط اقتصادی آنها را متحول می کند و می تواند برایشان بسیار پرمخاطره باشد.
    'میه شین یو' از موسسه تحقیقاتی وابسته به وزارت بازرگانی چین می گوید وضعیت آمریکا و چین مانند مذاکرات صلح پانمونجوم در جنگ کره در سال های 1950 است.
    وی خاطر نشان کرد که به همین دلیل به نظر می رسد که حتی اگر ما با آمریکا برای پایان جنگ تجاری توافق کنیم ترامپ باز هم این توافق را پاره کند برای همین چین باید برای بدترین سناریوها آماده باشد.
    جانگ یونجون از موسسه تبادلات اقتصادی چین گفت که این یک جنگ تجاری واقعی است جنگی که درازمدت خواهد بود چین باید برای دستیابی به فناوری های پیشرفته تلاش کند و برای پیروزی در این نبرد مصرف داخلی را افزایش دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر