افزایش رشد دوباره اپل در چین

عصر کالا- طبق گزارش جدید منتشرشده در Canalys، شرکت اپل بعد از تجربه ۶ فصل(سه ماه) متوالی از رکود در چین، دوباره در مسیر رشد قرار گرفته است.

افزایش رشد دوباره اپل در چین
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دنیای اقتصاد، طبق گزارش این شرکت تحقیقاتی اپل در سه ماه سوم سال 2017، با فروش بیش از 11 میلیون دستگاه طی سه ماه، رشد 40 درصدی داشته است. همچنین در این گزارش اشاره شده است که امسال، میزان فروش آی‌فون 8 در این کشور، بیشتر از میزان فروش آی‌فون 7 در سال گذشته بوده است. طبق گزارش آماری رسمی اپل، درآمد بازار چین برای این شرکت نسبت به 2سال پیش بیش از 50 برابر کمتر شده است. به همین دلیل افزایش رشد در چین خبر بسیار خوبی برای اپل به حساب می‌آید. اما در گزارش Canalys اپل با وجود رشد، در جایگاه پنجم لیست شرکت‌های محبوب چین قرار دارد.

    هوآوی با فروش 22 میلیون دستگاه در مقام اول، اوپو با 21 میلیون دستگاه در مقام دوم، ویوو با 20 میلیون دستگاه و شیائومی-که در سال 2017 احیا شد- به ترتیب در جایگاه سوم و چهارم قرار دارند. اما در این گزارش، اطلاعات دیگری نیز قابل دریافت است. اول اینکه، شرکت Canalys معتقد است که دردسرهای اپل در چین هنوز تمام نشده است. اپل بعد از معرفی آی‌فون 6 در بازار چین، با سود کلانی روبه‌رو شد؛ اما این میزان سود در مورد آی‌فون اکس- که قرار است اول نوامبر معرفی شود- پیش‌بینی نمی‌شود؛ زیرا گوشی به مراتب گران‌تری است -قیمت این گوشی از هزار دلار شروع می‌شود- و قرار است به میزان محدودی‌تری نیز نسبت به آمریکا، در چین عرضه شود.

    Mo Jia، سخنگوی Canalys در بیانیه‌ای اعلام کرد:« بعید است که اپل این میزان رشد را در سه ماه چهارم سال نیز تجربه کند. آی‌فون اکس قرار است در هفته جاری معرفی شود؛ اما قیمت و عرضه محدود آن، عامل‌هایی بازدارنده محسوب می‌شود.» وی در ادامه پیش‌بینی کرد: «آی‌فون اکس در بازار به خوبی استقبال خواهد شد؛ اما بعید به نظر می‌رسد که بتواند به اپل در کوتاه‌مدت، کمک خاصی کند.» طبق گزارش Canalys، در حال حاضر شرکت‌های برتر فوق الذکر در حوزه فروش گوشی‌های هوشمند در چین در سه ماه سوم سال 2017، بیش از 75 درصد از محصولات موجود در بازار این کشور را تشکیل می‌دهند. این گزارش تحلیلی پیش‌بینی می‌کند که شیائومی ممکن است به‌دلیل عملکرد چشمگیرش در حوزه تجارت آنلاین چین، به لیست سه شرکت برتر راه پیدا کند و دیگر شرکت‌ها، بعید به نظر می‌رسد که بتوانند با وجود چنین رقبای قدرتمندی، حرف خاصی برای گفتن داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر