ویندوز ۱۰ اس قادر به اجرای لینوکس نیست

عصر کالا- در حالی که قرار بود ویندوز ۱۰ اس قادر به اجرای سیستم عامل لینوکس باشد، حالا مشخص شده سیستم عامل مذکور قادر به چنین کاری نیست.

ویندوز ۱۰ اس قادر به اجرای لینوکس نیست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از زددی نت، توزیع های مختلفی از سیستم عامل لینوکس در فروشگاه آنلاین ویندوز موجود است و قرار بود این نسخه ها در محیط ویندوز 10 اس قابل اجرا باشند، اما حالا مشخص شده که این وعده مایکروسافت عملیاتی نمی شود.

    ویندوز 10 اس که نسخه ای ارتقا یافته از ویندوز 10 با قابلیت بوت سریع تر است تنها قادر به نصب برنامه های عرضه شده در فروشگاه ویندوز است و صرفا مرورگر اج مایکروسافت بر روی آن اجرا می شود.

    ویندوز 10 اس همراه با لپ تاپ سرفیس بوک هزار دلاری مایکروسافت وبرخی لپ تاپ های دیگر عرضه می شود که حداقل قیمت آنها 189 دلار است.

    مایکروسافت قبلا اعلام کرده بود که توزیع های محبوب لینوکس مانند اوبونتو و SUSE Linux از فروشگاه آنلاین ویندوز قابل بارگذاری و نصب هستند و می توان آنها را در کنار ویندوز اجرا نمود.

    اما در عمل مشخص شده که ویندوز 10 اس و لینوکس در کنار یکدیگر قابل نصب و راه اندازی نیستند و سیستم عامل ویندوز محدودیت هایی در این زمینه ایجاد می کند. در چنین شرایطی بعید به نظر می رسد استقبال گسترده ای از ویندوز 10 اس که محدودیت های زیادی دارد به عمل آید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر