جدیدترین پیش نمایش ویندوز ۱۰ با انبوهی از بهبودها

عصر کالا- به تازگی جدیدترین پیش نمایش از به روز رسانی بعدی ویندوز ۱۰ منتشر شد که نوید دهنده امکانات و بهبودهای فراوانی است.

جدیدترین پیش نمایش ویندوز ۱۰ با انبوهی از بهبودها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، در این نسخه که ششمین سری از به روز رسانی های Creators Update ویندوز 10 است شاهد امکانات متعددی هستیم؛ از بهبودهایی در مرورگر Edge و ظاهر ویندوز گرفته تا بهبودهایی در مدیریت برنامه ها و بهینه سازی های مخصوص بازی. ویندوز 10 نسبت به ویندوزهای پیشین ساختار متفاوتی دارد. به روز رسانی های ویندوز 10 تنها به بهبودهای جزئی یا رفع باگها و مشکلات امنیتی ختم نمی‌شوند و این ویندوز به واسطه هر به روز رسانی پتانسیل آن را دارد که فضایی کاملا متفاوت به شما ارائه دهد. به همین دلیل است که تجربه کاربری حال حاضر ویندوز 10 با نسخه های اولیه آن قابل مقایسه نیست!اما به به روز رسانی مورد نظرمان بازگردیم؛ مرورگر اختصاصی مایکروسافت با نام Edge اولین جایی است که دستخوش تغییرات جالبی شده است. این مرورگر علاوه بر بهبودهای ظاهری و افکتهای گرافیکی جدید، حالا می‌تواند محتوای سایتهای مختلف یا حتی فایلهای PDF را با صدای بلند برای شما بخواند. البته مطابق معمول احتمالا اثری از زبان مادری مان در این سیستم نخواهیم یافت.

    و اما نکته بعدی، یک بهبود مهم در بخش گرافیک و ظاهر ویندوز 10 است؛ جایی که شاهد رفع مشکل اندازه ها و مقیاسها در نمایشگرهای با کیفیت بالا هستیم. اپلیکیشنها حالا بر حسب چگالی پیکسلی صفحه نمایش شما اجرا می‌شوند و دیگر نیازی نیست برای رفع مشکل تاری صفحه، از ویندوز خارج شوید یا ری-استارت کنید.نوتیفیکشن ها نیز از بخشهایی هستند که در این به روز رسانی دستخوش تغییر شده اند که در عمل موجب بهبود تجربه کاربری شما در این بخش خواهد شد. یکی از آنها تغییر علامت ضربدر به یک فلش جهت دار است تا شما را بیش از پیش متوجه آن ساز که این اعلان با زدن این کلید حذف نخواهد شد و صرفا به پنل اعلانات شما خواهد رفت.

    همچنین از اضافه شدن بخش ایموجی یا همان شکلکهای روزمره مان به صفحه کلید لمسی ویندوز 10 نیز می‌توان به عنوان یک اقدام کاربردی که جای خالی اش احساس می‌شد نام برد. یکی از ویژگی های جالب این بخش، درج شدن ایموجی مورد نظر شما پس از نوشتن نام آن است.همچنین بهبودهایی در بخش های مدیریت برنامه یا بهبودهای بصری و مسائلی از این قبیل نیز قابل ذکر اند که برای یک به روز رسانی طبیعی است و نیازی به توضیح بیشتری نیست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر