اپلیکیشن Windows Photos مجهز به یک قابلیت جست وجوی هوشمند می‌شود

عصر کالا- دیدگاه رایانه‌ها درباره عکس‌ها با دیدگاه ما انسان‌ها متفاوت است. زمانی که شما یک عکس را برای دوستان خود توصیف می‌کنید، ممکن است درباره ظاهر و علامت‌های مشخص آن صحبت کنید و دوستان شما با توجه به حافظه خود ممکن است این عکس را به خاطر بیاورند یا نیاورند اما روش رایانه‌ها متفاوت است.

اپلیکیشن Windows Photos مجهز به یک قابلیت جست وجوی هوشمند می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از هم رسان، ممکن است شما یکی از عکس‌های خودتان را که 5 سال پیش در یک مکان خاص با پیراهن زرد با خال‌های صورتی گرفته‌اید را برای دوست خود توصیف کنید، ممکن است این دوستتان این عکس را به خاطر نیاورد و این توصیفات همان چیزی است که مایکروسافت امیدوار است اپلیکیشن Photos در ویندوز قادر به تشخیص آن باشد. این قابلیتی است که مایکروسافت قصد دارد در به روزرسانی بعدی خود ارائه دهد.

    در گزارشی از Windows Central به نظر می‌رسد مایکروسافت به تدریج قابلیت جست وجوی هوشمند را به اپلیکیشن Photos خود اضافه می‌کند. این اپلیکیشن در حال حاضر بر اساس هوش مصنوعی عکس‌ها را شناسایی و آن‌ها را بر اساس ویژگی‌هایی نظیر رنگ، ماه، چهره‌ها و غیره طبقه بندی می‌کند. مسلماً مایکروسافت اولین شرکتی نیست که اقدام به مرتب کردن و سازمان دهی عکس‌ها به این صورت کرده چرا که پیش از این نیز شاهد این بودیم گوگل و اپل چنین قابلیت‌های هوشمندی را ارائه کرده‌اند.
    کاربران همچنین می‌توانند بر اساس این طبقه بندی‌ها دنبال عکس‌های مورد نظر خود بگردند. اگر به دنبال عکس‌های گرفته شده در کنار دریا هستید، می‌توانید با استفاده از کلمه دریا عکس‌های خود را پیدا کنید. بنا به گزارش Windows Central این قابلیت از سرعت بالایی برخوردار است. در حال حاضر این قابلیت برای Windows Insiders موجود است، بنابراین بقیه کاربران می‌توانند از این قابلیت در به روزرسانی پاییزه Creators Update بهره بگیرند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر