مایکروسافت قابلیت های جدید ردیاب چشمی را به ویندوز ۱۰ اضافه می کند

عصر کالا- بیشتر افراد سالمی که می توانند از دست های خود برای کار با صفحه کلید و ماوس رایانه استفاده کنند، قدر این سلامتی خود را نمی دانند اما زمانی که اتفاقی ناگوار پیش می آید و بخشی یا همه توانایی اندام خود را از دست می دهند تازه متوجه می شوند چه نعمت بزرگی را از دست داده اند.

مایکروسافت قابلیت های جدید ردیاب چشمی را به ویندوز ۱۰ اضافه می کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ابرگیزمو، در بعضی موارد نیز افراد با معلولیت و ناتوانی در دست های خود به دنیا می آیند که استفاده از رایانه را سخت می کند.
    قابلیت های دسترسی مختلفی برای این افراد در سیستم عامل های مختلف در نظر گرفته شده و مایکروسافت نیز با ایجاد قابلیت های ردیابی چشمی در ویندوز 10 قصد دارد موارد جدیدی را برای راحتی کار این افراد ناتوان به سیستم عامل خود اضافه کند. این قابلیت با نام کنترل چشمی در واقع به کاربران این امکان را می دهد که کارهای خود را تنها با نگاه خیره خود در ویندوز 10 انجام دهند، به این ترتیب کاربران می توانند اپلیکیشن های مختلف را باز کنند، در فایل های متنی تایپ کنند و کارهای مختلف را با تمرکز چشم هایشان بر روی چیزی که در صفحه نمایش وجود دارد انجام دهند.

    مایکروسافت برای اضافه کردن این قابلیت به ویندوز 10 همکاری های نزدیکی با شرکت Tobii داشته است. این شرکت در زمینه تولید سخت افزار مورد نیاز برای ردیابی چشمی از شهرت خوبی برخوردار است و در سال های گذشته دستگاه هایی مجهز به ردیابی چشمی ساخته و همچنین در زمینه ساخت سخت افزارهای ردیاب چشمی برای اهداف مختلف از جمله بازی با شرکت های مختلفی همکاری داشته است.
    «جیک کوهن» مدیر برنامه گروه پلتفرم تعاملی ویندوز می گوید: «زمانی که من درباره گروه Ability Eye Gaze و چیزی که در حال تولید آن هستند شنیدم، تصور و فکر درباره قابلیت های بیشماری که می توان در آینده انجام داد برای من هیجان انگیز بود و این مسئله باعث شد تا دید تازه ای نسبت به افراد مبتلا به ALS پیدا کنم. تازه متوجه شدم که این افراد در زندگی روزمره خود چه مشکلاتی را تحمل می کنند. ما کارهای بزرگی را در گروه های خود انجام داده ایم و برنامه های زیادی در این زمینه پیش رو داریم، اما در حال حاضر در نقطه ای ایستاده ایم که واقعاً می توانیم زندگی این افراد را تغیر دهیم.»

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر