ورود امن به ویندوز ۱۰ بدون نیاز به کلمه عبور

عصر کالا- شرکت مایکروسافت به روزرسانی تازه‌ای برای ویندوز ۱۰خود عرضه کرده که با پشتیبانی از استاندارد فیدو ۲ کاربران را از ورود کلمات عبور بی نیاز می‌سازد.

ورود امن به ویندوز ۱۰ بدون نیاز به کلمه عبور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، با استفاده از این استاندارد کاربران برای ورود به رایانه‌های مجهز به ویندوز 10 به خصوص در محیط‌های کاری و حرفه‌ای نیازی به وارد کردن کلمه عبور ندارند و باید از حافظه‌های فلاش یو اس بی به‌عنوان کلید امنیتی استفاده کنند. این کلیدهای امنیتی از طریق اتصال به Azure Active Directory مایکروسافت عمل کرده و هر بار یک کلید امنیتی خاص برای ورود به ویندوز در اختیار قرار می‌دهند.

    پیش از این هم مایکروسافت برای تسهیل امکانات امنیتی ویندوز 10 و بی نیاز کردن کاربران از تایپ کلمات عبور به آنها امکان داده بود تا از دستیار صوتی ویندوز هلو استفاده کنند. استاندارد تایید هویت تحت وب FIDO 2.0، استانداردی است که مایکروسافت پیش از این در مرورگر Edge خود نیز به کار گرفته بود تا کاربران برای استفاده از این مرورگر هم نیازی به وارد کردن کلمات عبور نداشته باشند. برخی رقبای این شرکت و سازندگان مرورگرهای اینترنتی رقیب هم در حال چنین اقداماتی هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر