جزییات رونمایی از جدیدترین ویندوز ۱۰

عصر کالا- مایکروساف به وعده «هر ۶ ماه یک آپدیت عمده از ویندوز ۱۰» عمل کرد و نسخه جدید تحت نام Windows ۱۰ Fall Creators Update را رونمایی کرد.

جزییات رونمایی از جدیدترین ویندوز ۱۰
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از خبرآنلاین، نسخه جدید که تا سپتامبر به‌صورت به‌روزرسانی جامع برای همه کاربران ویندوز دهی در دسترس خواهد بود شامل دیزاین جدیدی به نام Fluent Design System برای توسعه‌دهندگان است که جایگزین پروژه نئون می‌شود.
    پروژه نئون که توسعه‌یافته مترو دیزاین است در مراحل تکاملی خود به فلوئنت رسیده است که در کنفرانس توسعه‌دهندگان مایکروسافت Build 2017 رونمایی شد.
    «سیستم دیزاین فلوئنت» مجموعه‌ای از ابزارهایی است که در اختیار توسعه‌دهنده برای ساخت اپلیکیشن قرار داده می‌شود و کیفیتی شبیه گیم را در بخش اینترفیس به ارمغان آورده و دربرگیرنده لایه‌هایی است که در طول برنامه‌نویسی و ساخت اپلیکیشن مورداستفاده قرار می‌گیرد تا شاهد شکل و شمایل متفاوتی در ویندوز 10 جدید باشیم که پاییز 2017 می‌آید.
    یکی از ویژگی‌های ویندوز جدید تایم لاین / Timeline است. لیستی از اپلیکیشن ها یا کارهایی که روی ابزار دیگری انجام می‌دادید، برایتان قابل‌مشاهده می‌شود. در واقع کار قبلی شما رزومه شده، روی یک گوشی دیگر تحویل‌تان می‌شود.
    کاربر می‌تواند بداند کجا بوده و چه زمانی بوده است. یعنی کاربر ادامه کار خود را از جایی که باید انجام خواهد داد و حالا این می‌تواند روی ویندوز باشد،یا می‌تواند ادامه کار خود را روی سیستم مجهز به آی او اس یا اندروید انجام دهد. به فرض شما کاری را به‌صورت نصفه روی یک سند روی پی سی انجام داده‌اید و حالا می‌تواند ادامه آن را از روی آیفون یا گوشی اندرویدی خود ادامه دهید و این کار باقابلیت تایم لاین و Pick Up Where You Left Off انجام می‌شود.
    این کار با کمک کورتانا انجام می‌شود که دستیار صوتی دیجیتال شما است.
    ویژگی بعدی به نام OneDrive Files On-Demand است که می‌توان فایل را بدون سینک کردن یا دانلود فولدر اصلی از طریق وان درایو در اختیار داشت.
    نشان دادن دموی تجربه جدید با قلم دیجیتال روی ورودی اصلی ویندوز نیز قابل‌توجه بود تا جایی که نشان داده شد کاربر می‌تواند روی فایل پی‌دی‌اف حاشیه‌نویسی کند و یا در هر قسمت از صفحه ویندوز با قلم بنویسد.
    به‌هرحال امکانات جدید در بیلد 2017 در سیاتل به توسعه‌دهندگان معرفی شد تا بتوانند آنها را روی اپلیکیشن های خود پیاده‌سازی کرده تا به‌زودی شاهد ویندوزی جدیدتر با امکانات بهتر باشیم که شروع آن از پایین 2017 خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر