دستیار صوتی گوگل امنیت منزل شما را بالا می‌برد

عصر کالا- دستیار صوتی گوگل اسیستنت به‌تازگی به قابلیتی مجهز شده است که می‌تواند ورود افراد غریبه و باز بودن درب خانه را به کاربرانش هشدار دهد.

دستیار صوتی گوگل امنیت منزل شما را بالا می‌برد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، گوگل به تازگی اعلام کرده است که از این پس کاربران دستیار صوتی گوگل اسیستنت قادر خواهند بود به واسطه این گجت هوشمند ورود افراد غریبه و سارقان به منزل را تشخیص داده و در صورت قفل نبودن درب منزل آنها را از این مساله آگاه و مطلع کند.

    گوگل به منظور افزایش امنیت منزل کاربرانش از این قابلیت جدید رونمایی کرده است تا اسپیکرهای هوشمند گوگل با بهره‌گیری از دستیار صوتی اختصاصی گوگل اسیستنت بتوانند به کاربران این اطمینان و آسودگی خاطر را بدهند تا در فراغ بال به کارها و فعالیتهای روزمره خود بپردازند.

    گوگل با همکاری شرکت‌هایی که به توسعه سیستمهای ارائه دهنده قفلهای هوشمند همچون نظیر آگوست اسمارت لاک، اشلاگ سنس اسمارت دِدبولت، سِسِمی لاک و نِست ایکس یِل لاک میپرداخته‌اند، این قابلیت جدید را به دستیار صوتی خود افزوده است.

    توسط این سیستمهای هوشمند کاربران قادر خواهند بود وضعیت قفل درب‌های خانه خود را از راه دور و از طریق گوشی هوشمند خود بررسی و پیگیری کنند. کاربران به منظور فعالسازی این قابلیت باید به هنگام ترک خانه، به گوگل اسیستنت با بیان عبارت «Hey Google, I'm leaving» یادآوری و گوشزد کنند که آنها در حال ترک خانه هستند. دستیار وصتی و هوشمند گوگل در این صورت به صورت خودکار دربهای منزل را چک کرده و لامپهای اضافه و روشن خانه نیز اتوماتیک وار خاموش می‌شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر