روند رو به رشد استفاده از رایانه‌های شخصی اپل

عصر کالا- گزارش‌ها نشان می‌دهند که ۱۰درصد از کل رایانه و لپتاپ‌های شخصی در جهان از سیستم عامل macOS استفاده می کنند.

روند رو به رشد استفاده از رایانه‌های شخصی اپل
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرکالا»  به نقل از ایسنا ،موسسه تحقیقاتی Net Applications در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که لپتاپ های اپل (مک بوک ایر) با سیستم عامل macOS  سهمی معادل 10 درصد از کل رایانه‌های شخصی و لپتاپ های مورد استفاده در جهان را به خود اختصاص داده اند.

    به عبارتی دیگر، از هر 10 رایانه در جهان که به اینترنت متصل شده است، یک دستگاه از محصولات اپل بوده است. بر اساس همین آمارها، سیستم عامل موسوم به macOS اپل در ماه نخست سال جاری میلادی، ژانویه، روی 10 درصد و در فوریه، روی 9.9 درصد از رایانه های شخصی اجراشده است که ارقام مربوط به ماه دوم یعنی فوریه، نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشدی 3.7 درصدی بوده است چراکه فوریه سال 2017 سهم لپتاپ های اپل تنها 6.2 درصد گزارش شده بود.

    باید در اینجا متذکر شد که رشد قابل ملاحظه و چشمگیر تعداد کاربران macOS از یک سال گذشته تاکنون را باید مرهون تغییرات اعمال شده در سیستم پایش داده Net Applications دانست.

    البته این درحالیست که موسسات تحقیقاتی دیگری همچون StatCounter ادعا می‌کنند که سیستم عامل رایانه ای اپل سهم 12.4 درصدی از بازار رایانه های شخصی را از آن خود کرده است. این آمار، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آن نشان دهنده رشدی 0.7 درصدی بوده است.

    به هر حال، دستیابی به سهم 10 یا 12 درصدی اپل از کل سهم رایانه های موجود در بازارهای جهانی که عموما با سیستم عامل محبوب و پرطرفدار ویندوز کار می کنند، دستاورد بسیار بزرگ و چشمگیری به شمار می رود.

    باب اُدانل – یکی از تحلیلگران موسسه پژوهشی تک آنالیز – در این باره می گوید: به باور من، رشد قابل توجه استفاده از لپتاپ های اپل در جهان به اجرایی کردن سیاست BYOD باز می گردد که در آن، کارمندان و مقامات ادارات و سازمان های مختلف می توانند لپ تاپ های شخصی خود را با خود به محل کار آورده و از آن استفاده کنند.

    البته وی در ادامه افزود: دلایل دیگری نیز در افزایش استفاده از سیستم عامل مک دارد که از جمله مهم ترین آنها می توان به اپلیکیشن های انحصاری، ابری و امنیتی آن اشاره کرد.

    وی همچنین به تصور عامی که در میان کاربران وجود دارد اشاره می می کند و می گوید که مردم عموما بر این باورند که استفاده از سیتسم عامل مک نسبت به ویندوز از امنیت بسیار بالاتری برخوردار است و حملات سایبری و بدافزاری کمتری به آنها می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر