ایتالیا به دنبال ممنوعیت تامین تجهیزات ارتباطی از «هوآوی»

عصر کالا- ائتلاف حاکم در پارلمان ایتالیا خواهان عدم تأمین تجهیزات ارتباطی این کشور توسط شرکت هوآوی چین شده است.

ایتالیا به دنبال ممنوعیت تامین تجهیزات ارتباطی از «هوآوی»
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، درپی پخش شایعاتی مبنی بر جاسوسی شرکت ارتباطی «هوآوی» به نفع دولت چین، تعدادی از قانون‌گذاران ایتالیا خواهان عدم بستن قرارداد با این شرکت شدند.

    به نوشته «خبرگزاری» رویترز، روز جمعه گروهی از قانون‌گذاران ائتلاف حاکم در پارلمان ایتالیا دولت را تحت فشار گذاشته است تا کمپانی تکنولوژی «هوآوی» چین را از تأمین تجهیزات مورد نیاز کشور برای ارتباطات تحت اینترنت نسل پنجم منع کند.

    قانون‌گذاران حزب «لگا» به‌ همراهی جنبش 5ستاره ضداستقرار، درنظر دارد پارلمان را متقاعد کند که «رم» از «قدرت‌های طلایی» خود برای وتوی صنعتی استفاده کرده و جلوی هوآوی را بگیرد. هوآوی در حال حاضر تامین‌کننده عمده ارتباطی ایتالیا است.

    هوآوی بزرگ‌ترین تولیدکننده تجهیزات ارتباطی جهان، با نگاه موشکافانه بین‌المللی مواجه است زیرا با دولت چین در ارتباط است و مشکوک به این است که از تکنولوژی‌های خود برای جاسوسی استفاده می‌کند. هوآوی این اتهامات را قویا رد کرده است.

    «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه هشدار داد که به‌خاطر نگرانی‌های امنیتی آمریکا قادر به همکاری و تبادل اطلاعات با کشورهایی که از سیستم‌های هواوی استفاده می‌کنند نخواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر