گوشی هوشمند هواوی p۱۰ لایت

عصر کالا- هواوی جز یکی از برندهای است که توانسته است در این سال ها طرفداران زیادی برای خود بدست آورد. گوشی هوشمند هواوی پی ۱۰ لایت جز یکی از گوشی های میان رده هواوی است که امسال با قیمت مناسب و به عنوان گوشی میان رده به بازار وارد شد.

گوشی هوشمند هواوی p۱۰ لایت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از زوم تک، رخی از قابلیت ها و ویژگی های گوشی هواوی پی 10 لایت از پی 10 گرفته شده است. در ادامه این پست به بررسی گوشی هواوی پی 10 لایت پرداخته ایم.

    طراحی

    این گوشی هم مانند بسیاری از گوشی های هواوی تخت است.جنس قسمت پشت این گوشی از پلی‌کربنات  می باشد. در طراحی هواوی پی 10 لایت سنسور اثر انگشت در قسمت پشت گوشی قرار گرفته است. در طراحی این گوشی جدید هواوی در پنل پشت از شیشه استفاده کرده که باعث زیباتر شدن گوشی و لوکس نشان دادن آن شده است.

    هواوی در قسمت جلو و پشت گوشی نیز از نام خود استفاده کرده است، همچنین برای متصل کردن لبه‌های فریم فلزی گوشی به شیشه‌های جلو و پشت آن از نواری پلاستیکی استفاده نموده است. استفاده از این نوارپلاستیکی سبب شده تا به خوبی لبه‌‌های شیشه‌ی 2.5 بعدی پنل جلو در لبه‌های گوشی جای گفته شود.

    البته یکی از مشکلات اصلی در رابطه با استفاده شیشه این است که بیش از حد اثرانگشت را جذب می نماید.ولی در نسخه پلاتینیوم گلد به دلیل اینکه این صفحه شیشه ی بسیار شفاف است جذب اثرانگشت نمی تواند آزار دهنده باشد.

    در رابطه با قرارگیری اسپیکر و پورت ها و کلیدها ، هواوی برای پی 10 لایت مانند پی 10 عمل کرده است.فقط تنها تفاوتی که در این قسمت دیده می شود این است که جک 3.5 میلی‌متری صدا را در بالایی گوشی می بینید که مشابه گوشی پی 9 لایت است.

    برخی از کاربران فکر می کنند که شیشه ی بودن پشت گوشی سبب می شود که گوشی در دست لیز بخورد ولی اینگونه نیست چون انحنای فریم گوشی به خوبی رعایت شده است.

    در قسمت پایین گوشی میکروفن اصلی و در قسمت بالا شاهده میکروفن ثانویه هستیم و فعلا خبری از درگاه یواس‌بی نوع C نیست.از نظر ابعاد و حاشیه ها هم همانطور که در تصویر مشاهده می کنید تقریبا مانند پی 10 است.

     

    در این گوشی دوربین دوگانه وجود ندارد. باتری 3000  میلی آمپری و دوربین پشتی دستگاه بسیار زیبا در ضخامت 7 میلی متری جای گرفته است.ضخامت این گوشی با گوشی های دیگرمتفاوت است ولی وزن آن تقریبا یکسان می باشد و کلیدهای پاور و صدا با فاصله ی مناسبی در کناره های گوشی قرار گرفته اند.

    در قسمت چپ هم درگاه سیم کارت قرار گرفته است و اگر از کارت حافظه استفاده نکنید می توانید سیم کارت را در آن بگذارید.
    نمایشگر

    هواوی توانسته است در بخش نمایشگر به خوبی از پنل های  IPS LCD  استفاده نماید. همانطور که در بخش طراحی گوشی بیان کردیم از نوار مشکی در اطراف گوشی استفاده شده است و تقریبا 70 درصد بخش جلویی گوشی به نمایشگر تمام HD اختصاص داشته است.

    در این نمایشگر کنتراست به خوبی رعایت شده است و شما شاهده رنگ های طبیعی و رنگ های تصاویر زنده و مشاهده تصویر در تمامی زوایا خواهید بود.

    البته با اینکه نمایشگر فوق العاده ی است اما رنگ های سفید و روشن به کمی آبی گرایش داشته اند.در نهایت نمایشگر هواوی پی 10 لایت زیر نورخورشید و میزان روشنایی می تواند شما را راضی نگه دارد.


    حسگر اثر انگشت

    در این گوشی حسگر اثرانگشت در پشت گوشی واقع شده است.همیشه این سنسور فعال است و اگر میخواهید از آن استفاده کنید تنها کافیست که انگشت خود را روی آن قرار بدهید. البته این قابلیت سریع و دقیق عمل می کند و شما در استفاده از این قابلیت شاهد تاخیری کوچک هم نخواهید بود و در انجام موارد روزانه مشکلی برایتان به وجود نمی آورد ، دقت کنید به جز قفل گوشی از این مورد می توان در مواردی دیگر که هواوی مشخص نموده ، استفاده کرد.یکی رایج ترین استفاده ها از این قسمت App Lock است که در نرم افزار پیش فرض Phone Manager می باشد.

    نرم‌افزار

    هواوی در این گوشی از اندروید نوقا و نسخه‌ی 5.1 رابط کاربری EMUI استفاده نموده است. البته این نسخه EMUI از نسخه های دیگر ساده تر شده است و دیگر هیچ سردرگمی برای کاربران پدید نخواهد آمد.

    اگر شما نوار اعلان ها را به پایین بکشید می توانید نوتیفیکیشن‌ها  را مشاهده نمایید. این قسمت به اندروید 7 شبیه شده و بسیار زیبا خواهد بود.

    Phone Manager  یکی از بهترین و کاربردی ترین اپلیکیشن ها در این گوشی می باشد که مصرف باتری و وجود ویروس و بهینه سازی عملکردها به وسیله آن انجام می گیرد.


    اسپیکر

    از نظر کیفیت و صدا اسپیکرهای هواوی بخوبی عمل می کنند ولی با این وجود شاید صدای بلندی آن برای افرادی که به دنبال صدای بلند هستند راضی کننده نباشد.در سطح های مختلف میزان شفافیت صدا حفظ شده است.


    دوربین

    در این گوشی از دوربین 12 مگاپیکسلی با لنزی با f/2.2  استفاده شده است.که در نسل های قبلی این گوشی از دوربین 13 مگاپیکسلی بکار رفته بود.دوربین سلفی این گوشی 8 مگاپیکسلی بوده است و لنز آن نیز f/2.0  بوده است.اما در این گوشی از فلش دوگانه خبری نیست و تنها از یک فلش LED‌ استفاده شده است.

    اگر شرایط نوری مناسب باشد این گوشی به خوبی می تواند عکس های زیبایی بگیرد و در طول روز عکس های گرفته شده جزئیات خوبی داشته است.

    اما متاسفانه عکس برداری در شرایط کم نور  و تاریک کمی متفاوت با روز است و در چنین وضعیت ها رنگ ها بی روح و مرده می شوند و بهتر است از وضعیت Pro photo استفاده گردد. برخی از موارد مانند سرعت شاتر و ایزو و … قابل تنظیم دستی هستند.


    عملکرد و باتری

    در این گوشی هواوی از سیستم-روی-یک-چیپ سری Kirin استفاده کرده است که توسط یکی از زیر مجموعه های هواوی با نام HiSilicon ساخته شده است.

     

    ظرفیت باتری نسبت به مدل های گذشته تغییری جدی نداشته است.انرژی این گوشی با  باتری با ظرفیت 3000 میلی‌آمپر ساعت تامین می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر