مشخصات نسخه ارزان قیمت هوآوی P۳۰ لایت منتشر شد

عصر کالا- هوآوی در ادامه P۳۰ و P۳۰ پرو از سومین و ارزان‌ترین نسخه پرچمدار خود با نام P۳۰ لایت رونمایی کرد.

مشخصات نسخه ارزان قیمت هوآوی P۳۰ لایت منتشر شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران، به طور معمول شرکت‌های مختلف تولیدکننده تلفن هوشمند، پرچمداران خود را در سه نسخه عرضه می‌کنند، یک مدل به عنوان نسخه اصلی شناخته می‌شود، یک مدل با امکانات، ویژگی‌ها و البته قیمت بالاتر که عموما پسوند پلاس یا پرو دارد و یک نسخه ارزان‌تر که به طبع اندازه کوچک‌تری دارد و پسوندی مانند Lite دارد.

    هوآوی به تازگی از دو مدل پرچمدار P30 و P30  پرو رونمایی کرد و حال با معرفی نسخه کوچک‌تر این سری، تمامی پرچمداران جدید این شرکت آماده عرضه به بازار می‌شوند. اطلاعات مدل P30 لایت در یکی از وب‌سایت‌های هوآوی درج شده و این شرکت از رونمایی رسمی برای این مدل اجتناب کرده است. اطلاعات کلی هوآوی P30 لایت شامل:

    نمایشگر 6.1 اینچ
        پردازنده Kirin 710
        حافظه رم 4 گیگابایت
        حافظه داخلی 128 گیگابایت
        دوربین اصلی سه‌گانه با سنسور‌های 24، 8 و 2 مگاپیکسل
        دوربین سلفی با سنسور 32 مگاپیکسل
        باتری با ظرفیت 3340 میلی‌آمپر
        قیمت حدود 285 یورو

    هوآوی P30 لایت طراحی شبیه به مدل اصلی P30 دارد، نمایشگر هر دو مدل در یک اندازه تولید شده که در قسمت بالای آن بریدگی کوچک قطره‌ای برای جایگیری سنسور دوربین سلفی دیده می‌شود. صفحه نمایش P30 لایت برخلاف دو مدل دیگر (با پنل اولد) از پنل IPS LCD تولید شده و 1080 در 2312 پیکسل رزولوشن دارد. نمایشگر P30 وP30  پرو برای بهبود تصاویر خروجی به فناوری‌های HDR10 و DCI-P3 مجهز شده‌اند اما صفحه نمایش P30 لایت کیفتی معمولی دارد. تفاوت دیگری که بین نسخه لایت با دو نسخه دیگر وجود دارد، عدم قرار گیری حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر است، هوآوی در P30 لایت حسگر اثر انگشت را به صورت فیزیکی در پشت قاب جای داده است.

    هوآوی P30 لایت از پردازنده 12 نانومتری Kirin 710 بهره می‌برد که نسبت به پردازنده 7 نانومتری Kirin 980 که در P30 وP30  پرو مورد استفاده قرار گرفته، یک رده پایین‌تر است. این مدل تنها در یک نسخه عمومی با حافظه رم 4 گیگابایت به همراه حافظه داخلی 128 گیگابایت عرضه خواهد شد که با کارت میکرو اس‌دی تا 512 گیگابایت قابل ارتقاء است. ناگفته نماند که یک نسخه 6 گیگابایتی از این مدل در برخی کشور‌ها مانند فیلیپین به فروش خواهد رسید.

    دوربین سه‌گانه این مدل به صورت عمودی در پشت گوشی جای گرفته و دارای یک سنسور معمولی 24 مگاپیکسلی، سنسور واید 8 مگاپیکسلی و سنسور عمیق 2 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی نیز 32 مگاپیکسل کیفیت دارد که برای چنین مدلی بسیار مناسب است. باتری P30 3340 میلی‌آمپر ظرفیت دارد که از دو مدل دیگر کمتر است، همچنین این مدل از شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی می‌کند و این در حالی است که مدل P30  به شارژ سریع 22.5 واتی و P30 پرو به شارژ سریع 40 واتی مجهز شده‌اند. گفتنی است؛ پیش خرید این مدل آغاز شده و تا 10 آوریل ادامه خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر