هواوی میت ۱۰ رونمایی شد؛ تراشه کرین ۹۷۰ و نمایشگر ۵.۹ اینچی QHD

عصر کالا- هواوی میت ۱۰ نسل جدید پرچم‌دار چینی‌ها با بهره‌گیری از تراشه‌ی کرین ۹۷۰ در کنار حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی رونمایی شد.

هواوی میت ۱۰ رونمایی شد؛ تراشه کرین ۹۷۰ و نمایشگر ۵.۹ اینچی QHD
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از زومیت، هواوی دقایقی پیش در جریان برگزاری مراسم رونمایی از محصولات جدیدش که در مونیخ آلمان برگزار می‌شود، گوشی‌ هوشمند Huawei Mate 10 را رونمایی کرد.

    هواوی پیش از این و در جریان برگزاری ایفا 2017 که در برلین برگزار شد، از تراشه‌ی جدیدش با عنوان کرین 970 رونمایی کرد. این تراشه‌ی قدرتمند از وجود 8 هسته‌ی پردازشی متعارف شامل چهار هسته‌ی Cortex-A73 با فرکانس 2.4 گیگاهرتزی در کنار چهار هسته‌ی Cortex-A53 با فرکانس 1.8 گیگاهرتزی بهره می‌برد. تراشه‌ی کرین 970 مبتنی بر لیتوگرافی 10 نانومتری و معماری آن big.LITTLE است. اما نکته‌ای که باعث تفاوت کرین 970 مورد استفاده در میت 10 با سایر گوشی‌ها می‌شود، وجود یک واحد پردازشی مبتنی بر شبکه‌ی عصبی است که در مقایسه با پردازنده‌ی اصلی، 25 برابر قدرت بیشتری دارد؛ حال آنکه مصرف انرژی آن 50 برابر کمتر است.

    هواوی قدرت پردازشی سری جدید میت 10‌ را که از وجود کرین 970 بهره می‌برند با قدرت پردازشی دو رقیب یعنی آیفون و گلکسی نوت 8 مقایسه کرده و مدعی است وظیفه‌ی پردازشی که آیفون در 9 ثانیه و فبلت جدید سامسونگ در 100 ثانیه انجام می‌دهند، میت 10 تنها در 5 ثانیه انجام می‌دهد. البته این وظیفه‌ی پردازشی مرتبط با هوش مصنوعی است و از این‌رو با توجه به وجود یک واحد پردازشی برای هوش مصنوعی، کرین 970 بسیار عملکرد بهتری دارد. ضمنا استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، سری جدید گوشی‌های میت را سریع‌تر از پیش کرده است و از همین رو این گوشی‌ها می‌توانند عادات کاربر را سریع یاد بگیرند.

    سرعت پاسخگویی میت 10 بیش از 60 درصد بهبود یافته است. استفاده از کرین 970 باعث شده این گوشی از فناوری 4.5 جی بهره ببرد و سرعت انتقال اطلاعات به 1.2 گیگابیت در ثانیه برسد. نکته‌ی جالب توجه در مورد میت 10 این است که این گوشی با بهره‌گیری از دو اسلات سیم‌کارت با پشتیبانی از 4 جی می‌تواند به‌صورت هم‌زمان در صورت کیفیت بالای شبکه، به بیشینه سرعت برسد.

    اطلاعات ارائه‌شده توسط هواوی نشان از این دارد که قدرت پردازشی تراشه‌ی این گوشی باعث شده است سنسور اثر انگشت میت 10 عملکرد خارق‌العاده‌ای داشته باشد؛ به‌طوری‌که با لمس سنسور اثر انگشت، تنها در 0.33 ثانیه قفل این گوشی باز می‌شود.

    هواوی هم‌زمان با رونمایی از گوشی‌های هوشمند میت 10 و میت پرو 10 تأکید زیادی روی قدرت پردازشی کرین 970 داشت. اطلاعات ارائه‌شده توسط هواوی نشان از این دارد که میت 10 از وجود صفحه‌ی نمایش 5.9 اینچی بدون حاشیه با نسبت تصویر 16 به 9 بهره می‌برد. هواوی صفحه‌ نمایش بدون حاشیه‌ی خود را فول ویو نام‌گذاری کرده است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط هواوی، نمایشگر 5.9 اینچی میت 10 از نوع WRGB است. در واقع این نمایشگر با بهره‌گیری از ساب‌پیکسل سفید بهره‌وری در مصرف انرژی را بسیار بهبود می‌دهد. بنا بر ادعای هواوی، روشنایی نمایشگر میت 10 نزدیک به 730 نیت است. نسبت مساحت نمایشگر به مساحت پنل جلوی میت 10 نزدیک به 81.79 درصد است. ضمنا نمایشگر میت 10 از فناوری HDR 10 نیز پشتیبانی می‌کند.

    برخلاف شماری از شایعات پیشین در مورد سنسور اثر انگشت میت 10، این ماژول در پشت گوشی قرار ندارد و با کلید فیزیکی هوم ترکیب شده است.

    میت 10 در کنار بهره‌گیری از تراشه‌ی کرین 970 و نمایشگر 5.9 اینچی با رزولوشن QHD از باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی و حافظه‌ی رم 4 گیگابایتی بهره می‌برد که هواوی با مقایسه‌ی باتری این گوشی که ضخامت آن 8.2 میلی‌متر است با آیفون 10، ظرفیت باتری گوشی جدید خود را 48 برابر بیشتر از جدیدترین آیفون عنوان کرده است. باتری میت 10 را می‌توان در کمتر از 30 دقیقه تا 58 درصد شارژ کرد.

    طراحی بدنه‌ی میت 10 هواوی ترکیبی از شیشه و فلز است. در این گوشی‌ هوشمند از شیشه‌ی 3D در پنل‌های جلو و پشت برای طراحی بهتر استفاده شده است. هواوی مدعی است در این گوشی از شیشه‌ای متفاوت استفاده کرده که از ساختار چند لایه‌ بهره می‌برد. پنل پشتی میت 10 در تمامی نقاط، حتی محل قرارگیری دوربین‌ها کاملا متقارن است.

    میت 10 از گواهی IP53 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گردو‌غبار بهره می‌برد. اسلایدهای هواوی نشان از این دارتد که IP53 میت 10 در برابر پاشش آب مقاومت دارد و این بدان معنی نیست که می‌توان گوشی را زیر آب برد.

    دوربین دوگانه‌ی میت 10 با همکاری لایکا توسعه یافته است. این دوربین دوگانه از یک سنسور 12 مگاپیکسلی RGB در کنار یک سنسور 20 مگاپیکسلی مونوکروم تشکیل شده است. وجود واحد پردازشی مبتنی بر شبکه‌های عصبی باعث می‌شود عملکرد دوربین نیز به شکل بهتری عمل کند؛ به‌طوری‌که تشخیص چهره و شناسایی اشیاء به‌صورت آنی انجام می‌شود. دوربین اصلی میت 10 هواوی از لرزش‌گیر اپتیکال پشتیبانی می‌کند و دیافراگم آن f/1.6 است. دوربین سلفی 8 مگاپیکسل و دیافراگم آن f/2.0 است.

    نسخه‌ی پایه‌ی میت 10 هوای با بهره‌گیری از حافظه‌ی رم 4 گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی 64 گیگابایتی از اکتبر 2017 راهی بازار  خواهد شد و قیمت آن 699 یورو خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر