مدیرعامل هواوی:

علت کاربرد تراشه حافظه eMMC در پی ۱۰ مشکلات مالی نبوده است

عصر کالا- ریچارد یو، استفاده از تراشه‌ی حافظه eMMC در پی ۱۰ به‌جای UFS ۲.۱ را به موضوع کاهش هزینه‌ها مرتبط نمی‌داند.

علت کاربرد تراشه حافظه eMMC در پی ۱۰ مشکلات مالی نبوده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از زومیت، هواوی در برخی از گوشی‌های هوشمند پی 10 از تراشه‌ی حافظه eMMC به‌جای UFS 2.1 استفاده کرده است. این موضوع یکی از جنجالی‌ترین اتفاقات در حوزه‌ی گوشی‌ هوشمند در چند ماه اخیر بوده که انتقادات زیادی به‌سوی هواوی روانه کرده است. هرچند پس از کش‌وقوس‌های فراوان این کمپانی چینی از کاربران عذرخواهی کرد؛ اما این عذرخواهی باعث اتمام نارضایتی کاربران از هواوی نشده است. مدیر عامل بخش موبایل هواوی در گذشته چندین بار این موضوع را توضیح داده و اکنون نیز در یک کنفرانس خبری توضیحات دیگری در این زمینه بیان کرده است.

    ریچارد یو اعلام کرد اختلاف قیمت زیادی بین تراشه‌ی حافظه eMMC و UFS 2.1 وجود ندارد و هدف این شرکت از انجام این کار کاهش هزینه‌ها نبوده است. هدف از انجام این کار، پایدار نگه داشتن زنجیره‌ی تأمین و عرضه برای جلوگیری از هر گونه کمبود و تحویل به‌موقع سفارشات است. ریچارد یو همچنین توضیح داد که هواوی به هیچ عنوان قصد فریب کاربران را نداشته است و اگر مشکل تأمین تراشه‌ی حافظه UFS 2.1 وجود نداشت، این شرکت در تمامی این محصولات از تراشه حافظه یکسان استفاده می‌کرد. او همچنین گفت شرکت هواوی از این موضوع اطلاع کامل داشته و معتقد است که باید به مشتریان واقعی اهمیت داد و نظرات و انتقادات آنان را پذیرا بود.

    نظر شما درباره این مشکل چیست؟ آیا توجیه استفاده از تراشه‌ی حافظه قدیمی در پرچم‌دار سال 2017 به علت مشکلات تأمین منطقی به نظر می‌رسد؟ اگر هواوی استفاده از تراشه حافظه eMMC در برخی مدل‌ها را ذکر می‌کرد، آیا یاز هم تمایلی به خرید پی 10 و پی 10 پلاس داشتید؟

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر