مقایسه عکس های پرتره آیفون ۷ پلاس و نوا ۲ پلاس هوآوی

عصر کالا- هرچند هر دو محصول در نهایت عکس هایی پرتره با پس زمینه محو ثبت می کنند، اما عملکرد رابط کاربری آنها برای فراهم کردن این قابلیت تاحدی متفاوت است.

مقایسه عکس های پرتره آیفون ۷ پلاس و نوا ۲ پلاس هوآوی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دیجیاتو، در یک سو اپل را داریم که مثل همیشه بالاترین اولویت را برای سادگی قائل شده است. با یک سوایپ از راست به چپ در رابط کاربری دوربین این تلفن هوشمند حالت ثبت پرتره فعال می شود.

    در اینجا فقط یک دکمه برای فعال کردن تایمر در بالای صفحه به چشم می خورد و دکمه شاتر اصلی هم پایین صفحه قرار گرفته است. اگر زمینه عکس شما مناسب نباشد، نور کافی نباشد یا بیش از حد به سوژه دور یا نزدیک باشید، آیفون به شما تذکر می دهد که برای ثبت عکس بهتر، ابتدا باید مشکل را برطرف کنید. اما پس از فشار دادن دکمه شاتر کار تمام است و می توانید برای مشاهده پرتره ثبت شده، به گالری دستگاه مراجعه کنید.

    هواوی اما در طرف دیگر ترجیح می دهد آزادی عمل بیشتری برای کاربر فراهم کند. در رابط کاربری دوربین نوا 2 پلاس برای گرفتن پرتره هایی با زمینه ی محو، ابتدا باید حالت پرتره را از بالای صفحه فعال کنید (دکمه آبی رنگ). حالا می توانید ضریب اف را به شکل نرم افزاری تغییر دهید. هرچه عدد کوچک تری را انتخاب کنید، تمرکز روی سوژه بیشتر خواهد بود و اطراف آن محو می شود. با انتخاب ضریب بزرگتر هم یک عکس عادی تر خواهید داشت که سوژه و اطراف آن واضح است.

    در این بخش یک گزینه قابل تنظیم دیگر هم وجود دارد که در آیفون ارائه نمی شود؛ گزینه Beauty level که با استفاده از آن می توانید چهره سوژه را به شکل خودکار با 10 سطح مختلف روتوش کنید. جالب اینکه هواوی برای این منظور ویژگی های چهره شما مثل رنگ پوست و استخوان بندی را به شکل سه بعدی اسکن می کند و بر اساس آن بهترین روتوش ممکن را انجام می دهد.

    علاوه بر این می توانید روتوش را بر اساس سلیقه خودتان شخصی سازی کنید. وقتی دوربین جلو فعال است با سوایپ از سمت راست منوی تنظیمات را ظاهر کنید و به بخش Perfect selfie بروید.

     

    در پایین صفحه گزینه هایی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید مقدار و نوع روتوش را بر اساس سلیقه خود تعیین کنید، گزینه هایی مثل بزرگتر کردن چشم ها، لاغر کردن صورت، روشن تر کردن چهره و صورت و مواردی از این دست.

    و اما بپردازیم به کیفیت ثبت عکس های پرتره. نوا 2 پلاس عموماً عکس ها را با رنگ های اغراق شده ثبت می کند و آیفون 7 پلاس سعی می کند به واقعیت نزدیک تر باشد. بدون تردید عکس های پرچمدار اپل از نظر کیفیت از میان رده هواوی بالاتر هستند اما هر دو محصول با توجه به هزینه ای برای خرید آنها پرداخت می کنید در این بخش نمره قبولی را دریافت خواهند کرد.

     

    هر دو محصول به دوربین 12 مگاپیکسلی با ضریب اف 1.8 مجهز هستند. (دوربین دوم نوا 2 پلاس 8 مگاپیکسلی است اما وظیفه تشخیص جزئیات عکس از جمله رنگ ها بر عهده دوربین اصلی قرار دارد). اما اگر تا رسیدن به اندازه اصلی روی عکسها زوم کنید، مشخص می شود که آیفون 7 پلاس در تشخیص سوژه و محو کردن زمینه آن بهتر عمل می کند.

     

    البته در نوا پلاس هم با کمی تنظیمات می توانید به نتیجه بهتری برسید. کافی است مقدار محو شدن پس زمینه را کمتر کنید تا تمایز بین سوژه و پیرامون آن کمتر شود. در آیفون 7 پلاس کار ساده تر انجام می شود و کیفیت عکس ها هم به واقعیت نزدیک تر است، اما تنظیمات مختلفی که هواوی فراهم کرده آزادی عمل بیشتری در اختیار کاربر قرار می دهد.

    برای مثال فرض کنید وقتی پشت سر سوژه شما فضای بازی وجود نداشته باشد، آیفون چندان در محو کردن زمینه موفق عمل نمی کند و این موضوع به شکل تذکر روی رابط کاربری دستگاه هم نوشته می شود.

    اما در نوا 2 پلاس هرجا که باشید می توانید نقطه دقیق فوکوس را مشخص کنید و هرچقدر که می خواهید زمینه آن را محو نمایید. تفاوتی هم نمی کند پشت سر سوژه چه فضایی باشد.

    در نهایت جالب است بدانید که در محیط های داخلی و کم نور هم دو محصول رویکرد متفاوتی را در نظر گرفته اند. آیفون 7 پلاس در چنین شرایطی عکس ها را کمی طبیعی تر اما با نویز مشهود ثبت می کند. در طرف مقابل نوا 2 پلاس با پردازش های نرم افزاری مقدار نویز را کاهش می دهد اما همین موضوع میزان جزئیات را هم کمتر می کند.

     

    مزیت های حالت پرتره آیفون 7 پلاس

    توصیه های کاربردی برای بهتر شدن عکس به شکل زنده روی تصویر
    کیفیت بالاتر در برخی شرایط نور و محیط
    عملکرد ساده


    مزیت های حالت پرتره نوا 2 پلاس

    امکان تنظیم میزان محو بودن پس زمینه سوژه قبل و بعد از عکاسی
    روتوش هوشمند بر اساس خصوصیات چهره شما با 10 سطح مختلف
    امکان شخصی سازی نحوه روتوش بر اساس سلیقه شما

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر